ایزدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

راه حل مشکلات کشور، توجه به ظرفیت‌های داخلی است

کارشناس مسائل آمریکا گفت: تحریم تبعات منفی برای کشور دارد، اما نگاه‌ها را به درون منتقل می‌کند و مسیر صحیح توجه به داخل است.

فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیانات مقام معظم رهبری پیرامون ساز و کار مقابله با تحریم‌ها و اینکه چه ظرفیت‌هایی برای مقابله با تحریم‌ها وجود دارد، اظهار داشت: دو نگرش در کشور وجود دارد که یکی به دنبال استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای مقابله با تحریم‌ها و دیگری تعامل صرف با واشنگتن است.

وی افزود: براساس تجربه چند دهه اخیر شواهد نشان می‌دهد که ایستادن در برابر زیاده‌خواهی آمریکا هزینه دارد و هزینه این چالش نسبت به تمکین و تسلیم در برابر آمریکا کمتر است.

کارشناس مسائل آمریکا با بیان نحوه برخورد کشور با تحریم‌ها، گفت: اگر نگاه به ظرفیت‌های درونی باشد قطعا نیازی به تمکین و تسلیم در برابر آمریکا نخواهیم بود.

ایزدی با بیان اینکه ما قبل از برجام با تحریم‌های نسل یک و پس از برجام با تحریم‌های نسل دوم مواجه بودیم، یادآور شد: پس از برجام آمریکا تحریم‌ها را افزایش داد و تحریم‌های جامع تری را وضع کرد.

وی گفت: آمریکا نشان داد که به دنبال تعامل با ما نیست. بلکه هدفش از اقدامات خصمانه‌ای که پیگیری می‌کند، سرنگونی جمهوری اسلامی ایران است.

کارشناس مسائل آمریکا در پاسخ به این سوال که چه ظرفیت‌هایی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا وجود دارد، گفت: تحریم تبعات منفی برای کشور دارد، اما نگاه کشور را به درون منتقل می‌کند و مسیر صحیح این است که شما به داخل توجه کنید و از این مسیر مشکلات را حل کنید. در این زمینه توجه به اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار