معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ازمنطقه ویژه اقتصادی دوغارون بازدید و به تعامل بیشتربا منطقه اقتصادی دوغارون و گمرک درراستای همکارهای بیشترتأکید کرد.

تاکید بر تعامل و همکاری منطقه اقتصادی دوغارون و گمرکبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بازدید گفت: درسالی که ازسوی رهبرانقلاب به اقتصادمقاومتی، مهمترین مأموریت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ایجاد توسعه و تکمیل زیرساخت ها در راستای راه اندازی واحدهای صنعتی و فراهم آوردن اشتغال مولد بوده که در تمام شهرکها و نواحی صنعتی در حال انجام است.

وی افزود: برای تحقق صادرات بیشتر محصولات و در راستای توسعه مناطق مرزی، دولت یازدهم از تولیدات داخلی و محصولات 190 خوشه صنعتی موجود در قالب نمایشگاه های دائمی عرضه مستقیم خدمات ویژه ای انجام داده است.

یزدانی گفت : تمام مناطق اقتصادی باید از فرصت هایی که بوجود آمده جهت ورود به بازارهای بین المللی و توسعه صادرات بهره لازم را ببرند و در این زمینه آمادگی انتقال تجربیات صنعتی و اقتصادی و نیز کمک های لازم را داریم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: واحدهای صنعتی و اقتصادی با استقرار در این مناطق می توانند با بکارگیری ظرفیت های صادراتی و بهره گیری دقیق و با برنامه به رشد روزافزون خود و منطقه کمک شایانی کنند.


یزدانی همچنین در دیدار با صنعتگران شهرک مرزی تایباد گفت: یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم توجه ویژه به نقاط محروم و کم برخوردار بوده است و از تمام ظرفیت ها در جهت پیشرفت این مناطق استفاده کرده و موجب توسعه اقتصادی شده است.

وی افزود: نگاه ویژه دولت تدبیر و امید در مناطق محروم به مسئله اشتغال و رفاه مردم منطقه بوده تا ضمن رشد و رونق اقتصادی شرایط ثبات و پیشرفت اقتصادی را بدنبال داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: محور قراردادن اشتغال و ایجاد بستری مناسب جهت سرمایه گذاری و بخصوص سرمایه گذاری خارجی در مناطق محروم از برنامه های مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بوده و هست که موجب تقویت بنیه اقتصادی مناطق و اشتغال مولد شده است.

وی در خصوص خوشه های صنعتی گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از خوشه هایی که در مناطق محروم تشکیل می شوند حمایت خواهد کرد تا زمینه توانمندسازی آنها سریع تر اتفاق بیفتد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشی دیگر از سخنان خود به بورس و فرابورس کالا اشاره و اظهار داشت: اهمیت حضور شرکت هایی که در بورس و فرابورس کالا به منظور تامین مالی و موارد دیگر شرکت می کنند دارای منفعت بالایی هست و بنگاه هایی که این توانمندی را دارند که شفافیت مالی آنها منطبق است می توانند در آن حضور یابند زیرا بدون شک منافع حاصل از فعالیت خود را چندین برابر خواهند کرد.

یزدانی خاطر نشان کرد: حمایت از صنایع کوچک و متوسط بخصوص در مناطق محروم باعث حفظ و ثبات اقتصادی مناطق و در نهایت با برنامه ریزی مدون منجرب به رشد و رونق اقتصادی تبدیل خواهد شد و باعث رفع محرومیت می شود و در دست یافتن به تحقق بیشتر اهداف اقتصاد مقاومتی بسیار موثر است.

انتهای پیام// ف.ح

 

محور قراردادن اشتغال در مناطق محروم از برنامه های مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.