مدیرکل امور عشایری استان کرمان گفت: استان کرمان به عنوان دومین استان عشایر نشین با 110 هزار نفر جمعیت عشایری است.

وجود 110 هزار عشایر در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  علی ابراهیمی با بیان اینکه استان کرمان به عنوان دومین استان عشایر نشین کشور پس از فارس است، گفت: چهار درصد جمعیت استان کرمان عشایر هستند و بیش از 4 هزار و 200 کیلومتر ایل راه در استان وجود دارد که هر ساله باید مرمت و بازسازی شوند و ناوگان راه سازی عشایری در شمال و جنوب استان کرمان فرسوده هستند و این امر مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی سیار از مشکلات عشایر است و ناوگان آبرسانی به شدت فرسوده شده، تصریح کرد: در راستای تامین آب شرب چندین حلقه چاه آب حفر شده و در حال بهره برداری هستند و بسیاری از عشایر ما از برق برخوردار هستند و در مکان هایی که برق وجود ندارد می توانند از برق خورشیدی استفاده کنند.

وی گفت: 3 میلیون راس دام در جامعه عشایری مورد پروار قرار گرفته و زنجیره گوشت نیز در استان کرمان شکل گرفته است.

ابراهیمی یادآور شد: اعتبارات اداره کل عشایری استان کرمان طی پارسال بسیار کم بوده که امسال تا سه برابر افزایش یافته و با استفاده از آن می توان خدمات خوبی را به جامعه عشایری ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه 75 میلیارد تومان برای بیمه دام عشایر در دست پیگیری است، گفت: آئین نامه ساماندهی عشایر تدوین شده و دستگاه ها موظف هستند در مناطق عشایری خدمات خود را ارائه کنند و لازم است آئین نامه ساماندهی عشایر به قانون تبدیل شود تا خدمات رسانی به عشایر به صورت بهتری انجام شود.

انتهای پیام/ح

وجود 110 هزار عشایر در کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار