معاون وزیر کشور:

قوانین شهرداری ها باید اصلاح شود

معاون عمرانی و توسعه شهر و روستایی وزیر کشور گفت: قوانین شهرداری ها مربوط به چندین دهه گذشته است و باید اصلاح شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ خندان دل معاون عمرانی و توسعه شهر و روستایی وزیرکشور در گردهمایی شهرداران استان مرکزی در اراک گفت: قوانین شهردار‌ی ها که مربوط به چندین دهه گذشته است باید در مجلس شورای اسلامی اصلاح شود.

خندان دل افزود: قانون مدیریت شهری که شهر‌های کشور با آن مدیریت می‌شوند در سال ۱۳۳۰ تصویب و در دهه ۴۰ مورد بازنگری قرار گرفته و برای مدیریت شهری کارآمد، باید قوانین  شهرداری ها در اسرع وقت بازنگری شود.

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده که بهترین و پایدارترین منبع درآمدی شهرداری‌ها در همه دنیا است در کشور ما چندان مورد توجه قرار نگرفته اضافه کرد: از ۵۸۰ میلیارد ریال هزینه‌های جاری و عمرانی شهرداری‌های کشور در سال گذشته تنها ۱۴ درصد از مالیات بر ارزش افزوده تامین شده و مابقی از عوارض ساخت و ساز تامین شده است.

معاون عمرانی و توسعه شهر و روستایی وزیرکشور ادامه داد:حل مشکلات مردم، رسیدگی به مناظر شهری و توسعه آن با مدیریت وبرنامه ریزی از مهمترین و با اولویت‌ترین برنامه‌های شهری است و استان مرکزی یکی از استان‌های ارزشمند در مدیریت شهری است.

وی در دیدار با منتخبین شورا‌های اسلامی شهر‌های استان مرکزی هم گفت: شورا‌ها وظایف بسیار سنگین در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی دارند که این وظایف باید به درستی انجام شود، چون مردم با اعتماد اعضای شورا‌ها را انتخاب کرده اند.

درآمد اصلی  شهرداران از عوارض و مالیات شهری است

زمانی قمی استاندار مرکزی هم گفت: بیشترین درآمد شهرداران از عوارض و مالیات شهری است که شهر‌های کوچک با این وضعیت مشکل دارند و دچار کمبود هزینه‌های شهری می‌شوند.

در این مراسم کریمی و مقدسی نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم بر انتخاب شهرداران متخصص و متعهد و کاردان تاکید کردند و افزودند: کار در شهرداری یکی از پر مسئولیت‌ترین و حساس‌ترین پست‌های مدیریتی است و پاسخگویی به انتظارات متنوع مردم باید از از مهمترین اقدامات شهردار باشد.


انتهای پیام / ج

سفر معاون عمرانی و توسعه شهر و روستایی وزیر کشور به اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.