زمانی قمی در دیدار با سفیر ارمنستان گفت:بسیاری از کالاهای مصرفی کشورارمنستان در این استان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛زمانی قمی  استاندار مرکزی در دیدار با سفیر جمهوری ارمنستان در ایران گفت: استان مرکزی از ظرفیت های چشمگیری در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی برخوردار است و بسیاری از کالاهای مصرفی در ارمنستان از قبیل انواع مواد پتروشیمی و پالایشگاهی، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، انواع فلزات و انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.

زمانی قمی افزود: صاحبان صنایع استان مرکزی محصولات خود را با بهره گیری از مدرن ترین دانش و فناوری روز دنیا تولید می کنند و مهندسان و تکنسین های این استان توانایی ساخت صفر تا صدکارخانه های صنعتی را دارندوکالاهای این استان قابل رقابت با کالاهای مشابه خارجی است.

وی اضافه کرد : با توجه به تسهیل در روند حمل و نقل ایران و ارمنستان، صنعتگران و بازرگانان ایرانی می توانند در کوتاهترین زمان ممکن کالاهای مصرفی ارمنستان را تامین کنند.

استاندار مرکزی ادامه داد : برای تسهیل در روند توسعه روابط تجاری و صنعتی استان مرکزی با جمهوری ارمنستان نیاز است کمیته مشترکی از نمایندگان دو کشور تشکیل شود.


آرتاشس تومانیان  سفیر جمهوری ارمنستان هم در این دیدار گفت:اگر چه ارمنستان یکی از کشورهای کوچک جهان محسوب می شود اما، بازار مصرف قابل توجهی دارد که برای جذب این بازار ارزشمند،  نیاز است  روابط صنعتی و اقتصادی استان مرکزی با صنعتگران ارمنستان گسترش یابد.

آرتاشس تومانیان افزود: سفر به استان مرکزی در راستای توسعه مراودات تجاری و اقتصادی و بهره گیری از سوابق درخشان صنعتی این استان تدارک شده است.

در سال گذشته حدود 5 میلیون دلار انواع کالا  از استان مرکزی به ارمنستان صادر و 213 هزار و 287 دلار انواع لوازم بهداشتی از ارمنستان به استان مرکزی وارد شده است.

سفیر جمهوری ارمنستان صبح امروز وارد اراک شدوقرار است در سفر دو روزه اش به استان مرکزی برنامه های  نشست با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی این استان، دیدار با شهردار کلانشهر اراک، نشست مشترک با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی استان مرکزی و دیدار از واحدهای تولیدی صنعتی این استان  را داشته باشد.

انتهای پیام / ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار