همزمان با دهه کرامت شب شعر هشت بهشت رضوان در تربت جام برگزار شد.

هشت بهشت رضوان در تربت جام برگزار شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ امینی معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این شب شعرگفت: امروز دغدغه جدی برای فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی داریم که در ۲۰۰ سال اخیر مورد تهاجم فرهنگ بیگانه غربی قرار گرفته است.

وی افزود: امروز ایران اسلامی که فرهنگش با دو عنصر ایرانی واسلامی آمیخته شده است با برنامه ریزی دشمنان دچار چالش و آسیب شده است.

امینی با اشاره به راه های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان گفت: پرداختن به هویت دینی و ارزشی اسلامی در قالب برنامه متنوع هنری گامی موثر در برابر هجوم رسانه ای استکبار جهانی است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: دشمن از طریق حضور توریست و ابزار های فرهنگی از قبیل چاپ کتب و نشریات همراه یا ابزار نوین اطلاع رسانی در حال تغییر فرهنگ ایرانی اسلامی می باشد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای معادن غنی فرهنگی و اسلامی می باشد که کمتر به این حوزه پرداختیم و لازم است این معادن در قالب هنر تبدیل به محصول قابل عرضه به جامعه و نسل های جدید شود.

امینی افزود: در حال حاضر جامعه ما دچار معظلات اجتماعی شده است چاره کار احیای اخلاق ورجوع به معارف اسلامی و این وظیفه هنرمندان است که منابع غنی معارف اسلامی را قالب آثار هنری تبدیل محصول کنند.

در ادامه نعمت الله فیاض رئیس اداره ارشاد اسلامی تربت جام گفت: تعداد ۴۰ اثر از شاعران به دبیرخانه شب شعر هشت بهشت رضوان ارسال گردید که تعداد ۱۵ اثر انتخاب و ارائه شد.

وی ادامه داد: از تربت جام ۲۵ اثر و از باخرز ۱۵ اثر مورد داوری قرار گرفت که ازبین آثار برگزیده هشت شعر برگزیده شد و از چهار شاعر استانی دعوت به عمل آمد.

در پایان مراسم به صاحبان آثار منتخب لوح سپاس و هدایای نفیس اهدا شد.

انتهای پیام// س,ج


ارسال ۴۰ اثر از شاعران به شب شعر هشت بهشت رضوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.