استاندار اردبیل گفت: توسعه ورزش همگانی در کنار توجه به تقویت ورزش قهرمانی به پیشرفت جامعه در زمینه های مختلف و بویژه سلامت جسمانی و روانی مردم کمک می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش،استاندار اردبیل افزود: جامعه سالم از جهات مختلف سبب کاهش هزینه ها شده و برکات زیادی را در پی دارد و باید تمام مردم و ارگان ها به گسترش هر چه بیشتر ورزش و نفوذ آن در خانواده ها بیش از پیش توجه و در این زمینه همکاری کنند.

وی با اشاره به تاثیر مفید فرهنگی و اجتماعی ورزش در جامعه اظهار کرد: براساس گزارش رسمی نیروی انتظامی در 10 روز برگزاری مسابقه های والیبال امیدهای آسیا در اردبیل میزان وقوع انواع جرایم در منطقه حدود 10 درصد کاهش یافته بود.

استاندار اردبیل گفت: این رقابت ها هم از لحاظ سخت افزاری و هم از نظر نرم افزاری برای استان اردبیل تاثیرهای مثبت و ماندگار داشت و نشان داد که اردبیل که در ارتباط با داشتن استعداد پرورش ورزشکاران برجسته در رشته های مختلف شایستگی دارد می تواند رقابت های بزرگ را نیز به خوبی اداره کند.

خدابخش همچنین گفت و گو و توافق با چند فدراسیون ورزشی درباره اینکه استان اردبیل مسابقه های بزرگ و اردوهای تعدادی از رشته های ورزشی را میزبانی کند از دیگر دستاوردهای مهم برگزاری رقابت های والیبال امیدهای آسیا در این شهر ذکر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد برگزاری یک مسابقه بزرگ جهانی به میزبانی اردبیل باشیم و ادامه داد: مردم شریف ، فرهنگ دوست و بویژه نوجوانان و جوانان پرشور و فهیم منطقه نشان دادند که با تمام توان به ایران زمین و زادگاهشان عشق می ورزند.

استاندار اردبیل گفت: اینکه هیات ورزش های همگانی قصد دارد امسال 2 برابر پارسال همایش های پیاده روی و دیگر ورزش های همگانی برگزار کند را یک اقدام مطلوب توصیف کرد و گفت: از شهردار تلاشگر و مجموعه شهرداری اردبیل که همواره از ورزش پشتیبانی و زیرساخت های مناسب و خوبی را برای انجام ورزش های همگانی در دریاچه سیاحتی شورابیل فراهم کرده تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اردبیل در منطقه نمونه گردشگری شورابیل طرح ها و اقدام های بسیار خوبی را در 2 سال گذشته به اجرا گذاشته افزود: هر مسافری که در سال های قبل این دریاچه را دیده بود اکنون با مشاهد آن اذعان می کند که چهره این منطقه سیاحتی به شکل کلی دیگرگون شده است.

خدابخش برگزاری همایش سراسری پیاده روی در روز هفده شهریور امسال در اردبیل را یک برنامه خوب دانست و یادآوری کرد: اینگونه برنامه ها نام نیک اردبیل را یک بار دیگر در اذهان مردم ایران زنده می کند.

وی از شخصیت های برجسته و تاثیرگذار فرهنگی، ورزشی، نویسندگان، هنرمندان، خبرنگاران و روزنامه نگاران خواست تا نام نیک اردبیل و خصوصیات منحصر بفرد و پسندیده مردم این دیار را به سایر هموطنان و حتی ساکنان کشورهای دیگر بشناسانند و نیز برای تقویت اعتبار اردبیل در همه زمینه ها و به ویژه استعدادها و قابلیت های ورزشی بیش از پیش تلاش کنند.

انتهای پیام/ح

اردبیل میزبان مسابقات جهانی والیبال خواهد بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.