مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و معارف قرآن و عترت برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ حجت‌الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این مسابقات در دو بخش برادران و خواهران برگزار می‌شود و در این مرحله ۲۹۹ برادر و ۳۱۹ خواهر در ۱، ۱ رشته که برگزیده شهرستانی بودند به مرحله استانی راه یافتند و مجموع این نفرات ۶۱۸ نفر است.

وی با بیان اینکه ۲۰۷۷ برادر و ۴۵۲۴ خواهر در مرحله شهرستانی حاضر بودند، خاطرنشان کرد: مسابقات خواهران از ۱۴ تا 

۱۷مرداد ماه و مسابقات برادران از ۱۸ تا ۲۰ مرداد ماه در مهدیه امام خامنه‌ای مشهد و مراسم اختتامیه در ساعت ۲۰ روز جمعه ۲۰ مرداد ماه در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: نفرات برتر دوره گذشته به‌صورت مستقیم راه می‌یابند و از خراسان رضوی حامد علیزاده در سال گذشته به عنوان نفر اول رشته قرائت در مرحله جهانی در مالزی انتخاب شد.


حجت‌الاسلام محمد احمدزاده تاکید کرد: همه ساله مسابقات برادران و خواهران به‌صورت همزمان در دو مکان مجزا برگزار می‌شد و امسال به‌دلیل آنکه هر گروه به شکلی بهتر دیده شوند این مسابقات همزمان برگزار نمی‌شود و ابتدا مسابقات خواهران و بعد مسابقات برادران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه حسینیه امام خامنه‌ای در روز جمعه ۱۳ مرداد ماه و همزمان با سالروز میلاد فرخنده امام رضا (ع) خواهد بود، گفت: در این روز مراسم دعای ندبه را خواهیم داشت و در ادامه آیت‌الله سعیدی نماینده، ولی فقیه در قم و تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه‌معصومه (س) به ایراد سخن خواهد پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: در حاشیه این مسابقات برنامه‌های باشکوه قرآنی همچون محافل قرآنی، بزرگداشت نخبگان قرآنی همچون شهید حاجی‌حسنی‌کارگر و نمایشگاه محصولات قرآنی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده گفت: در دهه کرامت بیش از ۸۰ بقعه برگزار کننده ویژه برنامه‌های این دهه فرخنده از میلاد حضرت فاطمه‌معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) برگزار می‌شود و در روز بزرگداشت امامزادگان ویژه برنامه‌هایی در ۲۵ بقعه متبرکه برگزار شد که شاخص‌های آن در امامزاده شعیب سبزوار با حضور حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری رئیس موسسه سیره شهدا و در بقعه بهلول گنابادی با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام//ف. ف.


نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.