با همکاری اوقاف خراسان رضوی، انجمن یاوران وقف با هدف آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان خراسان رضوی راه اندازی می‌شود.

راه اندازی انجمن یاوران وقف دراستان خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد  سید اسدالله جولایی رئیس ستاد دیه کشور در دیدار مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: هدف ستاد دیه در حوزه آزادی زندانیان جرائم غیرعمدی و محکومیت‌های قطعی مالی، اصل بر عدم استفاده از بودجه‌های دولتی است و ستاد دیه در فعالیت‌های خود متّکی به منابع و ظرفیت‌های مردمی است.

وی با بیان اینکه هر کار خیری که از استان خراسان رضوی شروع شود، در کشوری فراگیر می‌شود، افزود: راه اندازی انجمن یاوران وقف برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کار بسیار ارزشمند و نیازمند فرهنگ سازی است.

رئیس ستاد دیه کشور با بیان اینکه برکات ایجاد وقف برای زندانیان می‌تواند در طی سال‌ها جاری باشد گفت: یکی از سنت‌های خوب ایرانیان در ماه مبارک رمضان، برگزاری جشن‌های گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است و ستاد دیه موظف است همه آن چیزی که مردم کمک کردند مستقیم برای آزادی زندانیان هزینه کند.

جولایی با اشاره به اینکه کمک خیران به زندانیان جرائم غیرعمد منجر به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی می‌شود افزود: ماندن افرادی که به واسطه جرائم غیرعمد در زندان به سر می‌برند اثرات تخریبی بسیاری بر روی این افراد و خانواده‌های آن‌ها دارد که غیر قابل جبران است.

وی گفت: با همکاری اوقاف خراسان رضوی و راه اندازی انجمن یاوران وقف به منظور ایجاد وقف‌های مستقل و جمعی زمینه ازادی زندانیان جرایم غیر عمد، هزینه‌های دارو و درمان و تحصیل زندانیان فراهم خواهد شد.


سنت حسنه وقف سیره‌ای اهل بیت (ع)


حجت الاسلام و المسلمین احمد زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هم در ادامه این دیداربا اشاره به اینکه سنت حسنه وقف سیره‌ای است که خود اهل بیت (ع) به آن عمل کرده اند، گفت: وقتی انسان از دنیا می‌رود، دفتر عملش بسته می‌شود، مگر با داشتن ـ. صدقه جاریه، علمی که از آن استفاده شود و فرزند صالحی که برایش دعا کند.

وی با بیان اینکه نجات یک انسان نجات جامعه است، تصریح کرد: اگر کسی یک نفر را نجات بدهد، گویی همه‌ی مردم را زنده کرده و به لحاظ روحی، فردی که از زندان آزاد می‌شود برای خود، خانواده و جامعه برکاتی دارد و مصداق آیه شریفه ((و من احیا‌ها فا کنما احیا لناس جمیعا)) است.

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی گفت: فردی که غیرعمد گرفتار می‌شود با مشکلات عرفی، خانوادگی، اقتصادی و اجتماعی زیادی روبه روست و بهتر است در هر حوزه‌ای که وارد می‌شویم از افراد همان حوزه کمک گرفته تا اولویت‌ها گم نشود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد زاده افزود: یکی از موارد مصرف زکات فطریه ماه مبارک رمضان خریداری بنده‌ها و آزاد کردن آنان و کمک به افراد بدهکاراست که باید از این ظرفیت نیز برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استفاده شود.

الگوی خراسان رضوی در موضوعات قرآنی، موقوفات و بقاع متبرکه


حجت السلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی هم در ادامه گفت: خراسان رضوی در موضوعات قرآنی، موقوفات و بقاع متبرکه شاخص که زمینه تحقق قطب فرهنگی کشور را فراهم آورده الگو بوده است و موفق‌ترین انجمن‌های یاوران وقف کشور را در استان خراسان رضوی شاهد هستیم.

وی افزود: با راه اندازی انجمن یاوران وقف برای نخستین بار در استان خراسان رضوی با اعضای ۷ یا ۹ نفره از اشخاص حقیقی وحقوقی و نظارت اداره اوقاف و برگزاری نشست‌های علمی، همایش‌های استانی و ملی شاهد ایجاد وقف‌های مستقل و جمعی با نیت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خواهیم بود.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.