مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از ثبت‌نام بیش از ۲۶ هزار نفر در سامانه کارورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛   علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در زمینه تدوین سند اشتغال، لرستان پیشرو بوده و در برنامه تولید و اشتغال تمام برنامه‌های لازم گنجانده شده است. توانمندسازی نیروی کار، فرهنگ کار و ارتقای مهارت فارغ‌التحصیلان در این سند گنجانده شده است. این کار با همفکری و همکاری تخصصی تمامی دستگاه‌های استان بوده است که به دبیرخانه شرای عالی اشتغال جهت تصویب فرستاده شده‌اند تا به تایید برسد.

آشتاب با اشاره به موضوع کارورزی گفت: بالغ بر ۲۶ تا ۲۷ هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کرده‌اند که حدود ۷۰۰۰ نفر واجد شرایط هستند و ۳۱۲ واحد پذیرنده نیز شناسایی شده‌اند تا این افراد در بنگاه‌ها مشغول شوند.

وی افزود: در رابطه معافیت‌های بیمه‌ای و مشوق‌ها نیز دستورالعمل‌ها را ابلاغ کرده‌ایم و اگر بخواهند تحت عنوان کارورزی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استفاده شود معافیت بیمه‌ای صددرصدی به کارفرما تعلق می‌گیرد و اگر جذب شوند یک سال نیز از این مزیت برخوردار می‌شوند. هزینه کارورزی توسط خود دولت پرداخت می‌شود.

آشتاب در ادامه گفت: در بحث سند تولید و اشتغال، عملکرد قابل دفاع است و به خوبی جلسات آن برگزار می‌شود. ۱۰ جلسه کارگروه در لرستان داشتیم که شش مورد در شهرستان‌ها و مابقی در مرکز بوده و خروجی آنها ۸۵ مصوبه است.

 انتهای پیام / د

۲۶ هزار نفر از لرستان در سامانه کارورزی ثبت نام کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.