رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: یزد پنجمین استان دیابتی کشور است و باید همه ارگان‌ها درگیر این مسئله شوند و برای پیشگیری از آن مساعدت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدرضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: یزد پنجمین استان دیابتی کشور است و اگر می خواهیم جلوی پیشرفت این بیماری را بگیریم باید همه ارگان‌ها درگیر این مسئله شوند و برای پیشگیری از آن مساعدت کنند.

میرجلیلی افزود: استان یزد بیش از استان های دیگر درگیر بیماری دیابت است به طوری که شیوع دیابت در استان از میانگین کشوری هم بالاتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: دانشگاه علوم پزشکی، بخشنامه‌ها و... خیلی نمی‌تواند در زمینه پیشگیری از دیابت موثر باشد و این مردم هستند که باید یاد بگیرند در زمینه پیشگیری از دیابت نقش آفرین باشند.

وی گفت: توصیه‌ای که سازمان بهداشت جهانی دارد این است که یا برای کنترل دیابت هزینه نکنید یا اگر قرار است هزینه‌ای شود، آن را به دل شهر و دل محله ببرید و از این جهت هیچ راهی برای کنترل بیماری‌هایی مانند دیابت وجود ندارد به جز آنکه مردم خودشان وارد میدان شوند و کار را در دست بگیرند.

میرجلیلی تصریح کرد: یکی از راه‌های دیگر برای کنترل دیابت این است که برخی از مسائل را به قانون قاطع تبدیل کرد یعنی قوانینی وضع کرد که مانع این بیماری‌ها شود و اگر بخواهیم شهرمان شهر جهانی باشد، باید قوانین هم قوانین سفت و سخت باشد.

وی اعلام کرد: شهرداری ها یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که می‌توانند دیابت را کنترل کنند چرا که می‌توانند مردم را بیشتر به تحرک وادارند، رژیم غذایی به آن ها بدهند و قوانینی را برای رانندگی کمتر، وضع کنند.

انتهای پیام/ی

کم تحرکی عامل دیابت دریزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار