فرماندار اردکان از آغاز اجرای طرح ملی ایراپن، همزمان با سراسر کشور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛هادی مقیمی فرمانداراردکان در آیین افتتاح این طرح در درمانگاه اردشیری اردکان افزود: این طرح باهدف آموزش و آگاهی مردم در جهت پیشگیری و کاهش ابتلا به بیماری ها اجرا می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش بیماری های قلبی عروقی ،سرطان ها، بیماریهای مزمن تنفسی و دیابت این طرح کمک چشم گیری درکاهش ابتلا خواهد داشت.

فرماندار اردکان اظهار کرد: چهار بیماری قلبی عروقی، سرطان، بیماری‌ های مزمن تنفسی و دیابت به همراه چهار عامل خطر کم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف دخانیات و الکل مهمترین علل مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر هستند که احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های غیر واگیر را افزایش می‌دهند.

مقیمی گفت:در برنامه ایراپن خانه‌های بهداشت، مراکز و پایگاه‌های سلامت، میزان احتمال خطر 10 ساله بروز حوادث کشنده و غیرکشنده قلبی عروقی قلبی و مغزی جمعیت هدف برنامه حتی در زمانی که علامت‌دار و بیمار نیستند تعیین می‌شود و متناسب با میزان احتمال خطر به دست آمده اقداماتی برای پیشگیری از بروز بیماری یا عوارض آن انجام می‌شود.

وی افزود: در گروه هدف برنامه، افراد بالای 40 سال برای ارزیابی خطر بیماری قلبی و عروقی، آسم و بررسی عوامل خطر و افراد بالای 50 سال برای غربالگری سرطان روده بزرگ و زنان 30 تا 70 سال برای غربالگری سرطان پستان و دهانه رحم به مراکز سلامت فراخوان می‌شوند.

اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهریزد واقع شده است.
انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار