مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: پوشش بیمه‌ای زنان اوضاع مناسبی ندارد و باید به آن توجه ویژه‌‌ای شود.

پوشش بیمه‌ای زنان در شرایط نامناسب/ ستادهای اقتصاد مقاومتی بندهای قانون مشاغل خانگی را پیگیری کنندبه گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در اولین نشست هم اندیشی زنان فعال در عرصه‌های اقتصادی که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، به ارائه گزارشی درباره شاخصه‌های فعالیت‌های اقتصادی زنان پرداخت و اظهار داشت: جمعیت زنان در کشور حدود 40 میلیون نفر است یعنی حدود 49 درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: روند نرخ بیکاری در میان زنان طی ده سال اخیر رو به افزایش بوده و در سال 92 به 19.8 درصد رسید، زنان 25 درصد شاغلان بخش غیررسمی را تشکیل می‌دهند ضمن اینکه این موضوع فرصتی مناسب از چالش‌هایی هم دارد.

فرهمندپور گفت: زنان در بخش خدمات 51 درصد، در بخش کشاورزی 22.4 درصد و در بخش صنعت 25 درصد از شاغلان را به خود اختصاص می‌دهند، متأسفانه حضور زنان در این فعالیت‌ها پایین‌تر از سطح تصمیم‌گیری است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود: در گیلان بیش از 60 درصد شاغلین بخش کشاورزی را زنان تشکیل می‌دهند متأسفانه کمتر از 15 درصد تبادل مالی در اختیار زنان این استان است و ما باید برای این روند فکری کنیم.

وی بیان داشت: در سال 90 نرخ بیکاری زنان دارای تحصیلات عالی 23 درصد و این‌ آمار در مورد مردان 11 درصد بود یعنی تفاوت نرخ بیکاری زنان و مردان بیش از دو برابر است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه فعالیت اقتصادی برای زنان سرپرست خانوار ضرورتی انکارناپذیر است، اظهار داشت: اگر به این بخش توجه نکنیم یعنی بار این زنان را افزایش داده‌ایم.

فرهمندپور ادامه داد: زنان سرپرست خانوار 50 سال و کمتر فقط 16 درصد هستند یعنی چیزی بیش از 80 درصد زنان سرپرست خانوار بالای 50 سال سن دارند این آ‌مار بسیار نگران کننده است و وضعیتی را بیان می‌کند که باید خدمت رسانی اساسی به این زنان انجام شود.

فرهمندپور با تأکید بر اینکه پوشش بیمه زنان اوضاع مناسبی ندارد و باید به آن توجه ویژه‌ای شود، اظهار داشت: ارائه الگوی اشتغال مبتنی بر شأن و کرامت انسانی و نقش خانوادگی زنان، حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، تقویت نقش زنان در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی از جمله راهبردهای مورد توجه در حوزه اقتصاد مقاومتی برای زنان است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ده برنامه در حوزه زنان و اقتصاد مقاومتی تدوین کردیم که به استان‌ها هم ابلاغ شده است، ادامه داد: بندهای قانون مشاغل خانگی بر زمین مانده است باید ستادهای اقتصاد مقاومتی آن را پیگیری کند.

فرهمندپور تصریح کرد: در هر استان حداقل دو مرکز دائمی فروش محصولات تولیدی زنان راه‌اندازی کردیم و واحدهای صنعتی که مورد حمایت ستاد اقتصادی مقاومتی قرار می‌گیرند، ملزم شده‌اند که بخشی از فرصت‌های شغلی خود را در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: ما در چهار سال گذشته و در دولت یازدهم در جهت برگزاری نمایشگاه‌های استانی و ملی، پیگیری مسائل زنان سرپرست خانوار، برگزاری جلسات هم اندیشی و دوره‌های آموزشی برای زنان و همچنین ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی برای فروش محصولات تولیدی زنان اقدامات ارزشمندی انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/

تفاوت نرخ بیکاری زنان و مردان بیش از دو برابر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۷:۰۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
مردانی که بیمه تامین اجتماعی هستند، زنان شان درحال حاضر کاردولتی یا بیمه هستند.بازنشسته گی ندارند،زمانی می توانند از باز نشسته گی خود استفاده کنند طلاق گرفته باشند.واگر بازهم طلاق از شوهران خود طلاق گرفتن باشند ،حقوق زنان وصل می شود .
وقتی زن کار می کند پول اضافه ای برای خانواده خود می برد وزندگی پادشاهی دارند.
آخرین اخبار