مدیرکل آموزش بنیاد سعدی در ابیانه گفت: اکنون در حدود 200 دانشگاه در دنیا کرسی زبان و ادبیات فارسی وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس نجار شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید فارسی‌آموزان بنیاد سعدی از روستای تاریخی ابیانه اظهار کرد: هشتاد و چهارمین دوره بلندمدت دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسیِ بنیاد سعدی ویژه استادان زبان فارسی و فارسی‌آموزان در روزهای اخیر در تهران برگزار شد.

وی افزود: بنیاد سعدی همچون سال‌های گذشته، در تابستان سال جدید نیز دوره دانش‌افزایی زبان فارسی را با حضور بیش از 124 فارسی‌آموز و استاد زبان فارسی از کشورهای مختلف جهان در تهران برگزار و در ادامه یک اردوی سه‌ روزه در کاشان، آران و بیدگل، اصفهان و نطنز برگزار کرد.

مدیرکل آموزش بنیاد سعدی تصریح کرد: بنیاد سعدی یکی از بنیادهایی است که به غیرفارسی‌زبانان آموزش می‌دهد، در گذشته این کار را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌داد و بعد از مصوبه شورای انقلاب فرهنگی از سال 92 بنیاد سعدی این کار را به شکل تخصصی شروع کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در این چند سال جزواتی با موضوع آموزشی تهیه شد و دوره‌های مختلف برای این افراد برگزار می‌شود تا پس از علاقه‌مندی این افراد به ایران به‌ خودی‌ خود زبان فارسی را هم بخوانند، برای تشویق زبان‌آموزان فارسی سال گذشته المپیادی در دانشگاه ترکیه برگزار شد و افراد برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

نجار خاطرنشان کرد: اکنون در حدود 200 دانشگاه در دنیا کرسی زبان و ادبیات فارسی وجود دارد؛ دانشجویان شرق‌شناسی از سال سوم به بعد حتماً باید زبان دیگری هم انتخاب کنند که این زبان‌ها شامل فارسی، عبری و عربی است و در این راه رژیم غاصب صهیونیستی و عربستان تلاش می‌کنند زبان‌های عبری و عربی را ترویج کنند و ما هم سعی کردیم زبان فارسی را رواج دهیم.

وی هدف از گردش این افراد و حضور در روستای تاریخی ابیانه را نشان دادن امنیت ایران، فرهنگ و تمدن ایرانی و معرفی واقعیات به همه دنیا دانست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این افراد معمولاً با خاطره خوبی این کشور را ترک می‌کنند و این هشتاد و چهارمین دوره بنیاد سعدی برای این افراد بوده است، در دوره‌های گذشته تعداد معدود بوده و امسال به لحاظ تخصصی شدن کار حدود 124 نفر شرکت‌کننده داشتیم که متقاضیان حدود هشت‌صد نفر بودند اما بر اساس گزینش‌ها و محدودیت منابع این تعداد انتخاب شدند که از 44 کشور از جمله روسیه و شبه‌قاره هند هستند و از چین و مالزی نیز برای نخستین بار در این دوره شرکت‌کننده داشتیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.