روسیه از افزایش تحرکات نظامی آمریکا و متحدانش و آزمایش های موشکی کره شمالی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به تازه ترین پرتاب موشکی کره شمالی به عنوان نقض قطعنامه شورای امنیت، اعلام کرد: همزمان تحرکات نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در منطقه شبه جزیره کره افزایش یافته است و اجرای طرح واشنگتن برای استقرار اجزای سامانه پدافند موشکی جهانی ادامه دارد.
 
مسکو در ادامه بیانیه از تمامی طرف های درگیر خواسته تا خویشتنداری کرده و از برداشتن گام هایی که اوضاع را متشنج تر می کند، خودداری کنند.
 
در ادامه بیانیه آمده است: تلاش های مقام های آمریکایی و برخی کشورهای دیگر برای مسئول دانستن روسیه و چین در بروز وضعیت کنونی منطقه شبه جزیره کره همانند متهم کردن پکن و مسکو به حمایت از بلندپروازی های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ نادرست و بی اساس است.
 
«روسیه و چین نقشه راهی را تنظیم کرده اند که امکان تهدید نظامی یا کاربرد زور را برای حل مسائل شبه جزیره کره ازجمله مسائل هسته ای از بین می برد و راه حل سیاسی و دیپلماتیک را با برقراری گفت وگوهای بدون پیش شرط پیش بینی می کند.»
 
پیونگ یانگ سال 2008 با اشاره به کارشکنی های آمریکا در روند مذاکرات شش جانبه حل مساله شبه جزیره کره، گفت وگوها را ترک کرد و تاکنون چندین آزمایش موشکی و هسته ای انجام داده است.
 
کره شمالی اعلام کرده است این اقدام ها را برای تامین امنیت خود در برابر آمریکا و متحدان منطقه ای واشنگتن یعنی کره جنوبی و ژاپن انجام می دهد که هر ساله رزمایش هایی را برگزار می کنند.
 
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به تازگی با تاکید بر موضع این کشور و چین بر لزوم حل مساله هسته ای شبه جزیره کره فقط از راه مذاکرات و دیپلماسی، اعلام کرد که مسکو و پکن نقشه راه مشترکی را مبتنی بر «انجماد دوجانبه» در این زمینه پیشنهاد کرده اند.
 
انتهای پیام/  

روسیه از نظامی گری آمریکا و اقدامات پیونگ یانگ ابراز نگرانی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار