بر طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی دیابت ٰٰٰٰو بیماری قلبی جز کشنده ترین بیماری ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بدن انسان همیشه در معرض بیماری‌های کشنده قرار دارد. برخی از این عوامل توسط سیستم ایمنی کنترل و خاموش می‌شوند. برخی دیگر با استفاده از دارو‌های مختلف قابل درمان هستند و با انتخاب شیوه درست زندگی می‌توان از بروز بسیاری از آنان جلوگیری کرد.

فشار خون بالا در صورت عدم کنترل منجر به سکته و نارسایی قلبی می شود و پرخوری و استفاده از غذاهای آماده و شور و عدم تحرک مهمترین دلایل افزایش فشار خون هستند.

احساس مکرر دفع ادرار در شب، درد شکم، تنگی نفس، تهوع، تورم پا و خستگی، رایج ترین علائم فشار خون هستند  که  استفاده از برخی دارو ها نیز در فشار خون بالا موثر است.

دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین بوجود می ‏آید. انسولین ماده ‏ای است که توسط لوزالمعده تولید می شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم ترین منبع انرژی بدن است.

دیابت نوع 2 شایع ترین نوع دیابت است. در این بیماری بدن به اندازه کافی انسولین تولید نمی کند یا سلول ها میزان انسولین تولید شده را نادیده می گیرند.

نرخ رشد دیابت نوع 2 در آمریکا طی دهه اخیر دو برابر شده است؛ به طوری که در حال حاضر حدود 26 میلیون شهروند آمریکایی از این بیماری رنج می برند. بنابراین همواره نیاز به استراتژی های مکمل و طبیعی برای کنترل و مهار این بیماری احساس می شود.

مهمترین علائم دیابت احساس گرسنگی در اکثر مواقع ، تشنگی، تکرر ادرار و کاهش وزن است. مطالعات محققان آمریکایی نشان می دهد که اکثر بیماران مبتلا به دیابت افسرده هستند و در واقع افسردگی بیماری خطرناک و کشنده محسوب شده و باعث مرگ زودهنگام می شود.

 
کشنده ترین بیماری های دنیا+ اینفوگرافیک

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.