استاندار کردستان گفت: مهم‌ترین مانع توسعه کردستان ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل و جاده‌ای است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان ظهر امروز در مراسم افتتاح 10 کیلومتر بزرگراه سنندج ـ همدان و آغاز عملیات اجرایی 75 کیلومتر بزرگراه کریدور غرب کشور در کردستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت، ،گفت: در یک بررسی کوتاه مدت چند روزه به این باور و نتیجه رسیدیم که مهم‌ترین مانع توسعه کردستان ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل و جاده‌ای است.

 وی با بیان اینکه در راستای رفع این ضعف با جدیت تلاش کردیم، افزود: این پروژه کریدور صرفا یک کریدور حمل و نقلی نیست بلکه یک کریدور توسعه‌ای در بخش‌های مختلف است.

استاندار کردستان با تاکید بر اهمیت اجرای پروژه کریدور بزرگراهی غرب کشور، گفت: 316 کیلومتر از این کریدور در استان واقع شده که از مرکز چهار شهرستان کردستان عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان کردستان در حوزه حمل و نقل پروژه‌های بزرگ پیشران توسعه در حال شکل‌گیری است، بیان کرد: اجرای کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب و خط آهن تهران- سنندج، توسعه حمل و نقل هوایی در همین راستا انجام می‌شود.

زاهدی گفت: به برکت مذاکرات هسته‌ای، حمل و نقل هوایی کشور و به تبع آن استان کردستان متحول شده است که در این راستا امروز شاهد اولین پرواز ATR در استان بودیم. 

استاندار کردستان ضمن قدردانی از مردم استان، گفت: مردم فهیم کردستان در این حوزه به صورت ویژه کمک کرده و البته بیشترین دلیل تقدیرم از مردم به واسطه اعتماد دوباره آنان به دولت تدبیر و امید و  رای 73 درصدی به آن بوده است.

انتهای پیام/ م ح

 شکل گیری پروژه های بزرگ پیشران توسعه درحوزه حمل و نقل کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.