معاون برنامه ريزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: تأمین زیرساخت‌های توسعه از اولویت‌های مهم وزارت نیرو است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،«محسن بختیار» معاون برنامه ريزی و امور اقتصادی وزارت نيرو در ديدار با «عبدالمحمد زاهدی» استاندار کردستان گفت: تأمین زیر ساخت‌های توسعه صنعتی به ویژه در آب از اولویت‌ها و وظایف وزارت نیرو است و مدیران استانی باید در جهت اشتغال و توسعه صنعتی با کمک وزارت نیرو این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

وی توسعه و اصلاح صنعت آب و برق را نیازمند تأمین منابع و وصول مطالبات دانست و از استاندار و مدیران استانی خواست در خصوص وصول مطالبات معوقه آب و برق در جهت اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های موجود همکاری کنند.

زاهدی استاندار کردستان نیز در ادامه این جلسه گفت:با توجه به این که سدهای زیادی در استان در چند سال اخیر احداث شده‌اند، انتظار مردم و مسئولین استان تخصیص منابع آبی مناسب در جهت رفع نیاز های استان به ویژه در بخش کشاورزی باشد.

زاهدی ادامه داد: با توجه به اجرای برجام و رفع موانع سرمایه گذاری، در آینده نیاز استان به انرژی بیشتر خواهد شد و وزارت نیرو باید آمادگی تأمین انرژی‌های لازم را داشته باشد.

در ادامه جلسه، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان نيز گزارشی از وضعیت منابع استان ارائه داد و گفت: استان در مسیر توسعه قرار دارد و این تخصیص بیشتر منابع آب را می‌طلبد.

بعد از این دیدار معاون وزیر نیرو به همراه مدیران استانی از سدهای سیازاخ، ژاوه و قوچم و شبکه پایاب اراضی سد سیازاخ، سامانه انتقال سدهای آزاد و ژاوه و تصفیه خانه‌های آب شرب و فاضلاب شهر دیواندره بازدید کرد.

انتهای پیام/م

توسعه و اصلاح صنعت آب و برق، نیازمند تأمین منابع 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.