رئیس اداره ميراث‌ فرهنگی ، صنايع‌دستی و گردشگری شهرستان گرمسار گفت : 94 گنبد باغ موزه علم و صنعت این شهرستان مرمت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهوش کمالی رئیس اداره ميراث‌فرهنگی، صنايع‌دستی و گردشگری شهرستان گرمسار گفت : پس از واگذاری انبارهای باغ موزه علم و صنعت گرمسار به بخش خصوصی، کار مرمت آن آغاز شده و همچنان ادامه دارد.


وی افزود : کاهگل کاری ۹۴ گنبد کاسه پوش بام باغ موزه علم و صنعت گرمسار ، قالب گیری دور پنجره ها ، حفر سه حلقه چاه فاضلاب، مرمت نورگیرها و تبدیل به نورگیرهای ۳۰ سانتی، بند کشی آجرهای داخل مجموعه، تعویض آجرهای فرسوده و جایگزین کردن آجر مناسب ، قالب گیری دوره پنجره ها با گچ و گاهگل کاری نماها از جمله فعالیت های انجام شده برای مرمت این بنای تاریخی است.


رئیس اداره ميراث‌فرهنگی ، صنايع‌دستی و گردشگری شهرستان گرمسار افزود: اجرای این عملیات مرمتی بر اساس طرح های مصوب و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان انجام می‌شود.


گفتنی است ، کارخانه پنبه پاک کنی در سال ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و در سال ۱۳۹۳ با عنوان باغ موزه علم و صنعت افتتاح شد.


شایان ذکر است ، بخشی از انبارهای این مجموعه در سال ۱۳۹۴ مرمت شد و هم اکنون به عنوان بازارچه صنایع دستی بهره برداری می شود و مورد استقبال مردم قرار گرفته است .


انتهای پیام / ه


مرمت انبارهای باغ موزه علم و صنعت گرمسار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار