پسیل پسته از آفات کلیدی و مهم باغات پسته است و خسارات زیادی به باغات وارد می کند .

سلیمانی ، مدیر جهاد کشاورزی سرایان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  گفت : در راستای افزایش سطح دانش علمی و کاربردی کشاورزان و باغداران دوره های آموزشی تخصصی آفت پسیل پسته در سطح شهرستان سرایان برگزار شد و باعث شد تا روش برخورد صحیح با آفات صورت گیرد .


وی افزود : برای جلوگیری از شیوع آفت پسیل پسته ، انجام مبارزه صحیح زمستاته با جمع آوری و دفن برگهای ریزش شده و شخم و یخ آب ،اصلاح بافت خاک ،آبیاری کافی شستشوی درخت با آب سرد یا صابونهای سمپاشی به مدت یک هفته از مهمترین اقدامات است .


سلیمانی گفت : سم پاشی های خودسرانه و بی رویه و عدم سمپاشی به موقع باعث مقاوم شدن این آفت می شود و سموم حشره کش کارایی خود را در کنترل آفت پسته از دست می دهند .


مدیر جهاد کشاورزی سرایان افزود : مبارزه شیمیایی با پسیل پسته شامل استفاده از سموم می باشد که باید در راستای خرید سم ،نحوه و زمان سم پاشی از نظرات کارشناسان بر اساس نوع آفت ،تعداد جمعیت آفت ،مساحت باغ و دیگر موارد استفاده کرد .


وی اظهار کرد : کشاورزان و باغداران با رویت به موقع این آفت باید با کارشناسان جهاد کشاورزی همکاری تا از رشد این آفت و وارد آمدن خسارت به باغات پسته جلوگیری شود.


پسیل پسته با تغذیه از شیره پرورده گیاه پروتئین گیاه را جذب و قند را دفع می کند که این عمل باعث ضعف درخت ،ریزش برگ و جوانه ،تولید میوه های کوچک و افزایش درصد پوکی و دهان بستگی محصول می شود و در صورت عدم مبارزه خسارت بسیار شدیدتر و جوانه های زایشی سال آینده نیز ریزش پیدا می کند .
انتهای پیام/ک

روش های جلوگیری از شیوع پسیل پسته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.