شیراز؛

آغاز بزرگترین رویداد ورزشی دانش آموزان پسر کشور + تصاویر

19 هزار دانش آموز در سی و چهارمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر سراسر کشور با یکدیگر به رقابت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در آئین افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر سراسر کشور در شیراز گفت: ۱۹ هزار دانش آموز برگزیده المپیاد‌های درون مدرسه‌ای و استانی، از استان‌های مختلف کشور در این المپیاد حضور دارند.

وی با بیان اینکه امسال دانش آموزان در ۷۰ رشته ورزشی در مقاطع تحصیلی مختلف با یکدیگر به رقابت می پردازند، افزود: با حمایت دولت و مجلس از سال ۱۳۹۲ تاکنون بودجه ورزش دانش آموزی ۲۴ برابر شده است و قرار است که ۸۰۰ فضای عمرانی نیمه تمام تا پایان برنامه ششم توسعه به بهره برداری برسد.

محمد جعفری معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: بزرگترین مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر، همزمان با روز بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز آغاز شد.

آغاز بزرگترین رویداد ورزشی دانش آموزان پسر کشور + تصاویر

وی اضافه کرد: در این مسابقات که بزرگترین رویداد ورزشی دانش آموزان پسر کشور در سال ۱۳۹۶ است، بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ دانش آموز در 4 رشته والیبال، هندبال، بسکتبال و فوتسال با هم به رقابت می‌پردازند.

محمد جعفری ادامه داد: از این تعداد هزار و ۴۰۰ دانش آموز ابتدایی، هزار و ۶۸۰ دانش آموز دوره اول متوسطه و هزار و ۳۶۴ دانش آموز دوره دوم متوسطه هستند و در این رقابت‌ها ۳۲۴ تیم شامل ۱۰۸ تیم دروه ابتدایی، ۱۲۰ تیم دوره متوسطه اول و ۹۶ تیم متوسطه دوره دوم با هم به رقابت خواهند پرداخت که تمام این تیم‌ها به صورت مدرسه قهرمان همگی قهرمانان استان‌های خود هستند.

آغاز بزرگترین رویداد ورزشی دانش آموزان پسر کشور + تصاویر

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: از فارس ۱۶۴ دانش آموز شامل ۵۲ دانش آموز ابتدایی، ۵۶ دانش آموز متوسطه اول و ۵۶ دانش آموز متوسطه دوم حضور دارند.

محمد جعفری تصریح کرد: برای برگزاری این مسابقات ۲۸ کمیته تشکیل شده است و بیش از ۳۰۰ نفر به عنوان عوامل برگزاری این مسابقات حضور دارند.

انتهای پیام/ن

رقابت دانش آموزان در ۷۰ رشته ورزشی در بزرگترین مسابقات دانش آموزان پسر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار