وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید هشیار باشیم که سرمایه‌گذاری اصلی در بخش تربیت نیروی انسانی مهم‌تر از بخش‌های همچون خرید ماشین آلات و تکنولوژی است.

باید انسان‌های عاشق کیفیت، بهره‌وری و صادرات تربیت کنیمبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن ، تجارت در حاشیه همایش مشارکت کارآفرینان در دانشگاه صنایع و معادن ایران با اشاره به تاریخچه تاسیس دانشگاه صنعت و معدن گفت :‌این دانشگاه باید به قصد کارآفرینان و بر اساس توانایی بالای آن‌ها اهداف خود را با انگیزه بیشتری دنبال کند.

 وی در ادامه افزود: دانشگاه‌های مراکز آموزش عالی یک سری محصولات خروجی دارند و شما  کارآفرینان و صنعتگران هم چرخ‌های اقتصادی را می‌چرخانید اما فاصله بین خروجی‌ها و صنعت و نیاز صنعت بسیار زیاد است تا جایی که شاهدیم فارغ التحصیلان دانشگاهی حتی با مدرک دکترا از دانشگاه‌های خوب هم نمی‌توانند برای کارهای عملی در صنعت استخدام شوند.

 وی با اشاره به پایین بودن بهره‌وری در کشور تصریح کرد: در برنامه‌های گذشته قرار بود 20 تا 30 درصد توسعه ما از بخش بهره‌وری باشد اما متاسفانه در این حوزه رفوزه شدیم و بهتر است که بدون تعارف از تجارب کشورهای دیگر در زمینه بهره‌وری درس بگیریم و نباید مشکلاتی همچون دستگاه‌های نظارتی در این جهت بازدارنده باشد.

 وزیر صنعت، معدن ، تجارت در ادامه خطاب به بخش خصوصی اذعان داشت: همگی باید دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا فاصله بین صنعت و دانشگاه پر شود و بتوانیم آدم‌های عاشق کیفیت، بهره‌وری و صادرات تربیت کنیم.

 نعمت‌زاده همچنین اظهار داشت: امروز پتروشیمی را افرادی اداره می‌کنند که تحت آموزش همین دانشگاه‌ها قرار گرفته‌اند و ما خوب می‌دانیم که این دانشگاه اگر توسط دولت اداره شود نتیجه لازم را نخواهد داشت و معتقدیم که باید این کار به دست فعالان بخش خصوصی و با مشارکت تنها 10 تا 20 درصدی دولت به انجام برسد.

 وی با اشاره به اینکه باید کار به دست مردم سپرده شود تاکید کرد:‌ باید هشیار باشیم که سرمایه‌گذاری اصلی در بخش تربیت نیروی انسانی مهم‌تر از بخش‌های همچون خرید ماشین آلات و تکنولوژی است.

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران در حاشیه همایش مشارکت کارآفرینان در دانشگاه صنایع و معادن گفت:ما در اتاق بازرگانی سابقه یک مرکز آموزش عالی را داشته ایم اما اصل مهم این است که فعالیت آن مشابه دیگر دانشگاه ها ومراکز آموزش عالی کشور است.

وی در ادامه افزود:مدتی است که این بحث در اتاق بازرگانی مطرح است که یک مرکز جدید آموزشی با فعالیت های جدید ومتفاوت با دانشگاه های دیگر تاسیس شود و حتی در این زمینه مذاکرات بسیاری با یک دانشگاه فرانسوی داشتیم.

شافعی با اعلام خرید صد در صدی سهام دانشگاه صنعت و معدن تصریح کرد:در راستای این هدف باید مذاکرات جدی وتخصصی با اتاق بازرگانی استان ها وشهرهای مختلف کشور صورت دهیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد:متاسفانه همه در کشور به دنبال نمادسازی در حوزه هایی همچون سیاست،هنر،اقتصاد،صنعت و ورزش هستند و ابراز امیدواری کرد در آغاز هرفعالیتی بیشتر به فکر نتایج نهایی آن باشیم.

انتهای پیام /

30 درصد توسعه اقتصادی باید از بخش بهره‌وری صورت گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار