مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برنامه های دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی امروز صبح در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی فردا ساعت شش و سی دقیقه عصر در امام زاده سید عباس  شهرستان بجنورد شروع به کار می کند.

وی با اشاره به اینکه 11 کار نمایشی به مدت سه روز در استان به روی صحنه خواهند رفت، افزود: خراسان شمالی برای هفتمین بار میزبان دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی است.

فرخنده اظهار کرد: رضایت مندی هنرمندان کشور از برگزاری جشنواره، رضایت مسولین استانی و استقبال گسترده مردم خراسان شمالی از اجراهای نمایشی از عواملی بوده که منجر شده خراسان شمالی برای بار دیگر این میزبانی را بر عهده بگیرد.

مدیر کل ارشاد اسلامی عنوان کرد: ساخت پلاتو تحصصی در تئاتر استان، بهرمندی مردم استان از اجرا تئاتر ، بهره مندی هنرمندان از کلاس های آموزشی از جمله دستاوردهای برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 4 اثر از آثار خراسان شمالی به جشنواره تئاتر فجر راه یافت گفت: از 133 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره در بخش صحنه ای 44 اثر به مرحله بازبینی راه یافت.

فرخنده افزود: از این تعداد 6 اثر برای رقابت نهایی از 8 تا 11 مرداد برای داوری به روی صحنه می روند.

ابوالحسن حیدری قائم مقام دبیر جشنواره سراسری تئاتر رضوی نیز در این نشست گفت: در بخش نمایش نامه نویسی نیز 53 اثر از 17 استان کشور ارسال شده است .

وی افزود:3 اثر برگزیده از نمایشنامه نویسی روز اختتامیه اعلام می شود.

حیدری اظهار کرد: برای برگزاری این جشنواره 15 کمیته اجرایی از آذر سال گذشته در بخش های مختلف آغاز به کار کرده اند.

امیر فرهی رییس انجمن نمایشی استان نیز گفت:این جشنواره همراه با برگزاری کلاس های آموزشی برای هنرمندان و همچنین جلسه نقد و بررسی آثار با حضور مهدی نصیر در محل هتل نگین شهرستان بجنورد انجام می شود.

وی گفت: سال گذشته تعداد آثار ارسال شده از استان به دبیرخانه جشنواره تئاتر رضوی 7 نفر بوده که امسال به 17نفر رسیده است.

فرهی افزود : دو نمایش ضامن و یورت در شهرستان های شیروان و اسفراین اجرا به روی صحنه می رود.

انتهای پیام/آ

برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.