زندان الیگودرز به دلیل فرسودگی ،ایجاد ترافیک ومزاحمت برای شهروندان به صورت موقت جابه‌جا می شود تا پس از تامین اعتبار مورد نیاز اقدامات برای ساخت زندانی جدید در خارج از شهر انجام شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  محمدی، مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: زندان الیگودرز جزو زندان‌هایی است که به چند دلیل لازم بود تغییراتی در آن ایجاد شود. یکی از دلایل قرار گرفتن آن در داخل شهر بود. براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی زندان‌ها باید خارج از شهر ساخته شوند.

محمدی گفت: برای تحقق این امر مجوز ماده ۲۱۵ را با حضور در جلسه معاونت راهبردی ریاست جمهوری اخذ کردیم. پس از دریافت مجوز نوبت به شناسایی زمین و مطالعه و طراحی آن بود. در این خصوص پس از شناسایی چند مورد، پیشنهاد لازم را به سازمان زندان‌ها و مدیریت برنامه‌ریزی استان ارائه کردیم. زمین مورد نظر انتخاب شد و عملیات اجرایی ساختمان این زندان در حال حاضر در فاز صفر قرار دارد.

محل زندان الیگودرز تغییر کرد

وی گفت: نمی‌توان میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت زندان الیگودرز را به صورت دقیق عنوان کرد اما با توجه به لحاظ کردن ویژگی‌های لازم برای ساخت زندان، حدود 18 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل زندان‌های لرستان افزود: با توجه به اینکه ساخت زندان با توجه به ویژگی‌های خاص و امنیتی که باید در آن لحاظ شود حداقل 5 سال به طول می‌انجامد و همچنین با توجه به فرسودگی زندان باید به فکر پیدا کردن ملکی برای انتقال موقت زندان می‌افتادیم. در همین راستا چند ملک را در برخی نقاط شناسایی کردیم.

انتهای پیام / د

جابه جایی زندان الیگودرز به دلیل فرسودگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.