بوالحسنی بروجرد گفت: در فاصله یک ساله ۴۲ هزار و ۱۸۸ فقره پرونده به دستگاه قضایی این شهرستان وارد شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حمید رضا بوالحسنی رئیس دادگستری بروجرد ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: از مجموع ۴۲ هزار و ۱۸۸ فقره پرونده یاد شده، ۴۰ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده تاکنون مختومه شده است.
وی گفت: همچنین در این مدت ۱۳ هزار و ۳۶۰ فقره طرح شکایت به دادسرای بروجرد ارجاع شده است که تاکنون از این مجموع ۱۲ هزار و ۲۴۰ فقره پرونده مختومه شده است.


رئیس دادگستری بروجرد گفت: در یک سال اخیر همچنین ۱۶ هزار و ۳۷ فقره پرونده به دادگاه‎‌های عمومی این شهرستان وارد شده و از این مجموع ۱۵ هزار و ۶۰۷ فقره پرونده مختومه شده است.


بوالحسنی افزود: در این مدت ۱۲ هزار و ۷۹۱ فقره به مجموعه شورای اختلاف شهرستان بروجرد وارد و از این میزان ۱۲ هزار و ۲۶۵ فقره پرونده مختومه شده است.


وی از افزایش پرونده‎‌های وارده به دستگاه قضایی شهرستان بروجرد در مقایسه با سال‎‌های گذشته خبر داد و گفت: عوامل مختلفی در این زمینه نقش‎آفرینی می‎کنند که از آن جمله می‎توان به بیکاری، مشکلات اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد.


رئیس دادگستری بروجرد افزایش ورودی پرونده‎‌های خانوادگی به دستگاه قضایی این شهرستان را نگران‎کننده خواند و افزود: در سال گذشته در مجموع ۲ هزار و ۷۱۲ فقره ازدواج و ۷۹۲ فقره طلاق در بروجرد به ثبت رسیده است، یعنی به طور تقریب هر چهار ازدواج منجر به یک مورد طلاق شده است.
بوالحسنی با ضعیف خواندن مشاوره قبل از ازدواج در بروجرد گفت: از سویی در ضمن ازدواج نیز مشاوره‎ای ارائه نمی‎شود و در مقابل در زمان مراجعه زوجین برای جدایی و طلاق به آن‌ها مشاوره داده می‎شود.


وی با اشاره به اینکه مراکز مشاوره به مراکزی برای درآمدزایی تبدیل شده‎اند، گفت: باید در کنار نظارت و چاره‎اندیشی در این باره، بهزیستی به ارائه آماری از فعالیت مراکز مشاوره بپردازد.
رئیس دادگستری بروجرد بر ضرورت تقویت فرهنگ عمومی معاملات در این شهرستان تاکید کرد و افزود: رسانه‎‌ها می‎توانند، با ایفای نقش در این زمینه و تقویت و نهادینه کردن این فرهنگ در جهت کاستن و حل مشکلات معاملات تلاش کنند.


بوالحسنی گفت: به دلیل عدم جابجایی اموال غیر منقول با سند رسمی، ۶۰ درصد پرونده‎‌های ورودی به دادگستری بروجرد را پرونده‎‌های اموال غیر منقول تشکیل داده‎ است.
وی از افتتاح دادگاه اختصاصی خانواده در شهریور ماه امسال در بروجرد خبر داد و افزود: از این طریق مشکلات بررسی پرونده‎‌های خانوادگی از جمله در موضوع طلاق برطرف می‎شود.


رئیس دادگستری بروجرد اشاره‎ای هم به آمار زندانیان بروجرد داشت و گفت: هم اکنون ۱۲۰۰ زندانی دوران محکومیت خود را در زندان این شهرستان سپری می‎کنند که نیمی از آن‌ها را زندانیان جرائم مواد مخدر تشکیل می‎دهند.
بوالحسنی با اشاره به اینکه خانواده‎‌های زندانیان در معرض آسیب‎‌های مختلف اجتماعی قرار دارند، گفت: ۹۹۰ نفر از زندانیان بروجرد دارای سابقه قبلی هستند.


وی به کشف ۳۸۰ کیلوگرم انواع مخدر مخدر در بروجرد در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: در سال جاری نیز تاکنون ۲۹۵ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.