فرماندار ریگان گفت: شناسایی سنگ نگارهایی در مناطق کوهستانی ریگان بدون نظارت میراث چشم انتظار کارشناسی هستند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،امین باقری افزود:در بازدیدی که از مناطق کوهستانی شهرستان ریگان صورت گرفت در منطقه کماهی ریگان سنگ نگارهایی مشاهده گردید.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قدمت تاریخی این سنگ نگارها مشخص نمی باشد از اداره کل میراث فرهنگی وصنایع دستی وگردشگری استان خواست نسبت به قدمت انها اقدام کنند.
فرماندار ریگان در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان ریگان همزاد شهر بم می باشد تصریح کرد: در این شهرستان اثار وبناهای تاریخی متععدی وجود دارد که نیاز به شناسایی دارند .
باقری عنوان کرد :از 50اثر ثاریخی در شهرستان ریگان تنها مقبره شاه خورشید ریگان که مربوط به دختر بهمن ابن اسفندیار و ثبت ملی است.
وی تصریح کرد :با توجه به اینکه سیلاب در سال گذشته گورستانی با قدمت 2500ساله را در این شهرستان شناسایی نمود مقرر گردید میراث فرهنگی نسبت به کاوش ان اقدام نماید اما تا کنون این امر در ریگان محقق نشده است .
فرماندار ریگان با اشاره به اینکه میراث گرانبهای ریگان در حال فراموشی است بیان داشت: این شهرستان فاقد اداره میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری است .
باقری افزود :ریگان از جمله مناطقی است که در زمینه گردشگری پتانسیل خوبی دارد که سرمایه گذاران می توانند در این شهرستان سرمایه گذاری نمایند .
وی یاد اور شد: حفظ میراث فرهنگی وظیفه همگان می باشد که میراث فرهنگی استان تا کنون در این زمینه در شهرستان ریگان کوتاهی کرده اند.
سال گذشته سیلاب گورستان 2500ساله را با 700اثر تاریخی در ریگان نمایان نمود
 شهرستان ریگان تا مرکز استان 285کیلومتر فاصله دارد .

انتهای پیام/ی

پیدا شدن سنگ نگارهایی در ریگان بدون کارشناسی میراث

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار