کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: اقدام ایران در پرتاب موشک ماهواره‌بر کاملاً با اهداف صلح آمیز صورت گرفته است.

حسن بهشتی پور کارشناس مسائل هسته‌ای در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ و موضع آمریکایی‌ها در قبال آن اظهار داشت: این موضوع هیچ تعارضی با روح برجام ندارد چرا که در این توافق راجع به مسائل غیر هسته‌ای بحثی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ با مقاصد صلح آمیز انجام شده است، تاکید کرد:این اقدام نقض برجام محسوب نمی شود و آمریکایی‌ها علاقمند هستند اینطور وانمود کنند.

کارشناس مسائل هسته‌ای با بیان اینکه قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت هم مربوط به منع تولید موشک‌هایی است که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند، افزود:اولاً ایران همیشه نسبت به این قطعنامه تعهد داشته و ثانیا هم پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ کاربردش کاملا مشخص است و برای انتقال ماهواره مخابراتی به فضا است که نقض قطعنامه ٢٢٣١ هم محسوب نمی شود.

وی گفت: مسائل مربوط به توافق هسته‌ای ایران مورد تایید آژانس است و آن‌ها در این باره نظر می‌دهند. اگر هم مربوط به شورای امنیت باشد بعید می دانم سایر اعضای شورای امنیت با آمریکا همراهی کنند.

بهشتی پور خاطر نشان کرد: اقدام ایران در پرتاب موشک ماهواره بر کاملاً با اهداف صلح آمیز صورت گرفته و در چارچوب انتقال ماهواره به فضا بوده است، آمریکایی‌ها نمی توانند نظر خود را به سایر اعضای شورای امنیت را تحمیل کنند.

انتهای پیام/

اهداف  ایران در پرتاب موشک ماهواره بر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار