مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان از رشد ۲۰ درصدی تولید زعفران در این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، احمد مسعودی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه میزان تولید این محصول طی امسال ۱۰۰ کیلو گرم است؛ گفت: این میزان در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد افزایش دارد.
وی با بیان اینکه بطور متوسط میزان تولید محصول زعفران در شهرستان کرمان در حدود ۲ و نیم کیلوگرم در هکتاراست، افزود: بالاترین میزان تولید در واحد سطح در این شهرستان ۴ کیلوگرم در هکتار است.
مسعودی تصریح کرد: شروع کاشت زعفران در شهرستان کرمان از سال ۱۳۹۲ آغاز و با توجه به شرایط مناسب کشت و تغییر الگوی کشت محصولات با نیاز آبی کم سطح زیر کشت این محصول افزایش یابد.
وی با بیان اینکه سطح زیر کشت فعلی زعفران در این شهرستان ۵۷ هکتار که ۲۵ هکتار آن بارور و ۳۲ هکتار آن غیر بارور است، افزود: افزایش سطح زیر کشت طی امسال تاکنون ۵ هکتار و در سه سال گذشته نیز ۱۵ هکتار بوده است.
مسعودی مهمترین عوامل عدم رشد تولید را نوسانات دمایی و خسارات ناشی از جوندگان یاد کرد و افزود: بطور متوسط میزان تولید طی پارسال در حدود ۲ و نیم کیلوگرم در هکتار و بالاترین میزان تولید در واحد سطح در این شهرستان ۴ کیلوگرم در هکتار بوده و میزان کل تولید پارسال ۸۰ کیلوگرم بوده است.
وی اظهار کرد: ارائه تسهیلات کشت زعفران به ازای هر هکتار ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است که باارائه تسهیلات ۴ ساله با احتساب یکسال تنفس و سود ۱۸ درصد است.
انتهای پیام/ی

رشد ۲۰ درصدی تولید زعفران در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار