نمایش خیره کننده و تحسین برانگیز 4 کاراته کا ایران در تاتامی دهمین دوره بازیهای جهانی حاصلش 4 فینالیست دیگر بود.

4 طلا در انتظار کاراته کاهای ایران در بازیهای جهانیبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در روزی که مسابقات کاراته بازیهای جهانی شاهد شکست و حذف بسیاری از برزگان و نامداران کاراته جهان بود، ملی پوشان شایسته کشورمان توانستد با نمایشی خیره کننده راهی فینال اوزان خود شوند و کاراته جهان را به تحسین وا دارند.

امروز و در دومین روز از پیکارهای مسابقات کاراته بازیهای جهانی، علی اصغر آسیابری در وزن 75 کیلوگرم با 4 پیروزی مقتدرانه برابر حریفانی از فیجی، برزیل، مصر و امریکا در شرایطی راهی پیکار نهایی شد که در 4 مبارزه پیش از فینال حتی یک امتیاز هم به حریفانش نداد.

آسیابری که جشنواره تکنیک در تاتامی ورسلاو لهستان به راه انداخته بود، بعد از دو مبارزه نسبتا اسان، در مصاف با عمر عبدالرحمان، نایب قهرمان جهان از مصر صاحب برتری شد و نیمه نهایی رفت‌ و رودرروی توماس اسکات، نفر اول رنکینگ جهان ایستاد. برد 9 بر صفر او پیش از اتمام وقت قانونی برابر اسکات امریکایی بسیار حائز اهمیت بود.

آسیابری در فینال باید برابر حریف اوکراینی قرار بگیرد. این اوکراینی نایب قهرمان اروپا در سال 2017 و نفر پنجم رنکینگ است.

در وزن 84-کیلوگرم نیز ذبیح اله تا رسیدن به فینال مانند علی اصغر آسیابری هیچ امتیازی به حریفانش نداد. پورشیب ابتدا گوگیتای گرجستانی قهرمان سال 2014 جهان را شکست داد. اکتاش قهرمان امیدهای جهان و دارنده مدال طلای 2016 و 2017 دیگر حریف مطرح کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان بود که با شکست بدرقه شد.
او همچنین حریفان نیوزلندی را 2 بر صفر و لهستانی را هم 7 بر صفر شکست داد.

ذبیح اله پورشیب که در تاتامی وروسلاو بسیار آماده نشان می دهد، در پیکار نهایی مقابل ریتارو آراگای ژاپنی قرار بگیرد. این دو تاکنون 6 بار رودروی هم قرار گرفته اند که در هر 6 مبارزه این کاراته کای ژاپنی بود که پیروز میدان بود.

در وزن 84+ سجاد گنح زاده که در گروه دشواری قرار اشت پس از آنکه در مصاف با کاگاوا از ژاپن در تساوی 4 بر 4 در قانون سنشو شکست را پذیرا شد، ابتدا بر حریف بدقلق شیلیایی فائق امد و سپس از سد جاناتان هورنه آلمانی گذشت، کاراته کایی که در پرونده افتخاراتش 4 مدال طلای اروپا دیده می شود.

هورنه در شرایطی برابر سجاد گنح زاده هانسوکو شد که در سالهای گذشته 2 بار موفق شده بود از سد گنج زاده عبور کند. اوج کار سجاد در مسابقه نیمه نهایی برابر اشرف اوچن ازمراکش بود؛ مبارزه ای که تداعی کننده فینال جهانی 2016 بود. در فینال جهانی اتریش سجاد پس از تساوی 3 بر 3 با رای داوران برنده شد اما در تاتامی ورسلاو توانست در مبارزه ای فکورانه 3 به 2 پیروز شود. گنج زاده برای کسب مدال طلا بازیهای جهانی باید بار دیگر مقابل کاگاوا قرار بگیرد. کاگاوایی که به جز فینال آُیایی 2013 امارات در 7 مبارزه بعدی موفق شده بود سجاد را شکست دهد. باید دید در پیکار سجاد با این حریف بلند قامت ژاپنی در فینال بازیهای جهانی چه نتیجه ای رقم خواهد خورد؟

اما کارنامه تنها بانوی کاراته کا ایران در بازیهای جهانی بسیار درخشان بود. عباسعلی در پیکار اول موفق شد حریف اسلواکی که نفر اول رنکینگ بود را شکست دهد. او سپس به راحتی از سد حریف برزیلی گذشت. نقطه اوج مبارزه عباسعلی برابر حریف فرانسوی بود در مرحله نیمه نهای بود این کاراته کا فرانسوی پیش از این 2 بار موفق شده بود حمیده عباسعلی را شکست دهد، اما اینبار چاره ای جز شکست 5 بر یک مقابل بانوی کاراته ایران بدست نیاورد.

عباسعلی باید در پیکار نهایی مقابل آیومی قرار بگیرد. این دو تاکنون 5 بار با هم مسابقه داده اند که حاصل این 5 نبرد 3 پیروزی برای عباسعلی بود. آخرین مصاف این 2 به مسابقات هفته گذشته کومیته تیمی قهرمانی آسیا قزاقستان برمی گردد که عباسعلی در آن پیکار موفق شده بود با حساب 6 بر 2 این حریف را شکست دهد.

انتهای پیام/

نمایش خیره کننده کاراته کاهای ایرانی در تاتامی ورسلاو لهستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار