عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: در گذشته رویکردهای بخش بهسازی تنها پروژه محور بود اما امروز این رویکردها به برنامه محور بودن تغییر یافته است.

تغییر رویکردهای نوسازی بافت های فرسوده از پروژه محور به برنامه محور بودنهوشنگ عشایری عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه افزایش کیفیت زندگی و برخوداری حداقلی از حقوق شهروندی مهم‌ترین اهداف زندگی ما به شمار می‌رود اظهار داشت: رویکرد گذشته خدمت رسانی بود، به طوریکه جدا از ارائه خدمات به مردم برای نوسازی فعالیت هایی را تعریف می کردیم که بقای استمرار اقدامات را با اقتصادی تعریف کردن پروژه ها هم در برنامه کاری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه محور اقدامات ما در گذشته پروژه محور بوده ، گفت:در این اقدام نگاه‌ها صرفاً توانمند سازی بوده و از سال ۹۲ رویکرد‌های این بخش از پروژه محور بودن به برنامه محور بودن تغییر کرد.

 عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه باید برجام بازآفرینی داشته باشیم، افزود: تمامی برنامه‌های جامع از سوی همه دستگاه‌های مداخله گرا در حوزه خدمات شهری باید تبدیل به یک برنامه جامع شود.

عشایری تصریح کرد: این برنامه جامع باید منطبق بر طرح و برنامه بالا دستی شود وتنها ازجانب یک وزارت خانه اجرا نشود بلکه تمامی دستگاه‌های دولتی در اجرای آن دخیل باشند.

وی در خصوص رویکرد‌های پروژه محور گفت: در گذشته ۱۰ خانه قدیمی خریداری و خراب می‌شد و جایگزین آن‌ها یک پروژه تجاری مسکونی ساخته می‌شد که از قبال آن هم دولت نفع می‌برد و هم وجه اقتصادی داشت، اما سعی کردیم این نگاه را تغییر و به سمت طرح‌های برنامه محور بودن حرکت کنیم.

 انتهای پیام/

لزوم ایجاد برنامه جامع برای حوزه خدمات شهری کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار