نمونه برداری از پرزهای کوریونی برای تشخیص بیماری تالاسمی ماژور جنینی در بیمارستان روحانی بابل انجام می شود.

دکتر زینب پهلوان متخصص زنان و زایمان بیمارستان آیت الله روحانی بابل در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: برای اولین بار در بابل در یک مرکز دولتی، نمونه برداری از پرز‌های کوریونی جهت تشخیص بیماری تالاسمی ماژور جنینی در  بیمارستان روحانی انجام شد.

وی افزود: نمونه برداری از پرز‌های کوریونی آزمایشی است که برای شناسایی اختلالات ژنتیکی در اوایل بارداری انجام می‌شود و در آن  از قسمتی از بافت جفت نمونه برداری می‌شود و، چون از نظر ژنتیکی جفت همانند بافت جنین است، می‌تواند اختلالات کروموزومی یا ژنتیک جنین را نشان دهد.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان آیت الله روحانی بابل گفت: نمونه برداری معمولا بین هفته ۱۰ تا ۱۳ حاملگی انجام می‌شود وبا توجه به اینکه در این روش یک نمونه‌ی کوچک از پرز‌های جفتی جنین گرفته می‌شود و از مایع امنیونتیک دور جنین گرفته نمی‌شود، یک روش متفاوت از آمنیوسنتز است.

دکتر پهلوان افزود: در صورت وجود خونریزی یا لکه بینی واژینال، عفونت فعال دستگاه تناسلی، این آزمایش ممنوعیت نسبی داشته و انجام نمی‌شود.

وی گفت: این بخش برای نخستین بار در بخش دولتی در بابل راه اندازی شده است و روز‌های شنبه تا سه شنبه شیفت صبح آماده ارائه خدمات به مادران است.

انتهای پیام/ م
تشخیص بیماری تالاسمی ماژور جنینی با نمونه برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار