طرح ابتکاری احیاء نوزاد بدو تولد در بیمارستان امام علی آمل اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،فرامرز اکبری رئیس بیمارستان آموزشی و درمانی امام علی (ع) آمل گفت: آزمون علمی و عملی احیای نوزادان در زمان تولد که با مشکلات خفگی مواجه می شوند، به عنوان طرح ابداعی یکی از پزشکان متخصص زنان و زایمان دیروز در بیمارستان امام علی(ع) آمل اجرا شد.

وی با بیان اینکه این طرح پارسال با همکاری کمیته سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بیمارستان امام علی(ع) اجرا شد، گفت: در این دوره 27 نفر از پرستاران و ماماهایی که ازبیمارستان های استان در مراحل قبلی حایز رتبه های برتر شده بودند ، ابتدا در آزمون علمی به 30 سئوال درخصوص حاملگی های پرخطر و نوزادان نیازمند احیاﺀ و احیاء پیشرفته نوزاد با هم رقابت کردند.

رئیس بیمارستان آموزشی و درمانی امام علی (ع) آمل گفت : در بخش دوم این آزمون با حضور پزشکان متخصص زنان وزایمان و عضوکمیته زایمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اقدامات عملی احیا با رقابت فردی شرکت کنندگان برگزار شد.

فرامرز اکبری افزود: عمده مشکلات نوزادان در لحظه‌ تولد مشکلات ریوی ناشی از خارج نشدن کامل آب از ریه و موارد مرتبط است و احیای به موقع و صحیح نوزاد به علت حساس بودن بافت مغزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: باید با برگزاری دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی صحیح برای ارتقاء کیفیت احیا نوزادان و نیز کاهش مرگ و میر در زمان تولد پیشگیری کرد.

رییس بیمارستان آموزشی و درمانی امام علی(ع) آمل به تولد سالانه حدود پنج هزار نوزاد در این مرکز درمانی اشاره کرد و افزود: این تعداد 25 تا 30 درصد نوزادان مازندران را شامل می شود.

بیمارستان امام علی (ع) آمل تنها مرکز تخصصی زنان و زایمان شهرستان های غرب مازندران محسوب می شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.