رئیس پلیس فتا گفت:امروزه گروه های داعش و النصره از توئیتر و واتس آپ برای کشتار مردم استفاده می کنند.  

استفاده داعش و النصره از توئیتر و واتس آپ برای کشتار مردمبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس فتا در اجلاس تهران که در خصوص پیشگیری و مبارزه از جرائم سایبری امروز(چهارشنبه) برگزار شد،اظهار داشت:پیش بینی می شود در سال 2019کشورهای جهان از بابت جرایم سایبری 2تریلون دلار خسارت ببیند.

وی افزود:امروز گروه های تروریستی مانند داعش و النصره از فضاهایی مانند توئیتر و واتس آپ برای هماهنگی برنامه های خود استفاده می کنند و افراد زیادی جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: شاید جدی ترین راهکار مبارزه با جرایم سایبری جدیت و مشارکت تمام کشورها و نهاد های ارائه دهنده خدمات باشد که نیاز به عزم و اراده تمام کشورها ی جهان در این مسیر است زیرا هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند با این جرایم به تنهایی مبارزه کند حتی آمریکا که بیشتر سرور ها را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه مقابله با باج افزارها یک نگرانی جدید برای همه دولت‌ها محسوب می‌شود،گفت: دیدید که چگونه در یک هفته باج افزاری صد دولت را آلوده کرده و مورد هدف خود قرار داد.

رئیس پلیس فتا بیان کرد: ما برای غلبه بر مشکلات سایبری نیاز به یک عزم و اراده جامع و جهانی داریم و مطمئن باشید حتی آمریکا هم نمی‌تواند بدون همکاری سایر کشورها امنیت سایبری خود را تامین کند.

فعالیت پلیس فتا در 132 نقطه در کشور

سردار هادیانفر ادامه داد:پلیس فتا در 132 نقطه در کشور  فعال بوده و با داشتن آزمایشگاهی مجهز در تلاش هستیم تا امنیت فضای سایبر را برای هموطنان خود تامین کنیم.

وی افزود: پلیس فتای کشور همکاری تنگاتنگی با سایر کشورها دارد اما لازم است همه سازمان‌های جهانی موثر پای کار آمده و با یکدیگر تعامل و همکاری برخطی داشته باشند. به نظر ما کنوانسیون بوداپست به روز نبوده و باید یک سند جامع دیگری ایجاد شود و اگر در آینده نزدیک همه کشورها کنار یکدیگر نباشند دچار یک مشکل جامع در سطح دنیا می‌شویم.

سردار هادیانفر گفت: باید همه کشورها را گرد هم جمع کرده و در راستای افزایش همکاری‌های جهانی تلاش مضاعف داشته باشیم و بدانید که ما با این نهاد جهانی همکاری‌های همه جانبه‌ای را داریم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.