یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اتحادیه اروپا و آمریکا در رابطه با داعش در سوریه در سطح کلان هم نظر و در سطح جزء اختلاف نظر دارند.

اختلاف نظرها میان اتحادیه اروپا و آمریکا مقطعی و تاکتیکی استرضا کلهر کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارکرد: اتحادیه اروپا و آمریکایی‌ها در مورد سوریه در سطح کلان و راهبردی اشتراک نظر دارند، اما در مسائل جزئی و تاکتیکی اختلاف نظر مشاهده می‌شود.

 وی با  اشاره به اینکه اشتراک نظرها را می‌توان به سه قسمت؛ رفتن  بشاراسد از  سوریه، کاستن یا از بین بردن نفوذ ایران و قطع ارتباط کشورهای حامی بشار اسد و دولت سوریه در منطقه بعد از رفتن بشار تقسیم‌بندی کرد، افزود: این در حالی است که اختلاف نظرها میان اتحادیه اروپا و آمریکا مقطعی و تاکتیکی است.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: اتحادیه اروپا بر تروریست‌های معارض سوریه متمرکز است، اما آمریکایی‌ها معتقدند این گروهک تروریستی نمی‌تواند در آینده نتیجه‌بخش باشد و منافع آن‌ها را تأمین کند.

کلهر با تأکید بر اینکه دومین اختلاف جدی مسئله حمله به مواضع داعش است، بیان داشت: اروپایی‌ها به دلیل لطمه‌هایی که از داعش متحمل شده‌اند علاقه‌مند به تهاجم‌های اساسی به مواضع داعش هستند.

وی در پایان گفت: البته این رفتارها مقطعی و موردی است و اتحادیه اروپا به شکل کلان  و مستمر در مبارزه با داعش شفاف و قاطع  عمل نمی‌کنند همان‌گونه که آمریکایی‌ها علاوه بر مقابله نکردن با  تروریست و داعش به حمایت‌های مالی و نظامی از آن‌ها نیز پافشاری می‌کنند.

انتهای پیام/

تحلیل مواضع آمریکا و اتحادیه اروپا نسبت به سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار