نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان گفت: فلسفه برگزاری جشن‌های رضوی در دهه کرامت ترویج فرهنگ علوی و تبیین رهنمودهای تربیتی ائمه در جامعه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله عبدالنبی نمازی،دیشب در آیین افتتاحیه نهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان گفت:فلسفه و ضرورت برگزاری این اجتماعات و جشن‌های مذهبی در سطح کشور و حتی خارج از کشور توسط پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) علاوه بر بزرگداشت مقام ائمه طاهرین تمسک به راه نجات و رستگاری است.

وی، با تاکید بر اینکه انسان وقتی از مادر متولد می‌شود جاهل مطلق است گفت:دنیا دار  جهل، ابهام و ظلمت است بنابراین انسان برای نجات و فلاح  باید متمسک به ائمه طاهرین و ر هنمودهای تربیتی حضرات معومین شود.

به‌‎گفته‌وی،تمامی مححقان، پژوهشگران و علما با تبیین و تفسیر تعالیم رضوی در حوزه‌های مختلف چیستی و وظایف انسان، چکونگی مرگ و زندگی سعادتمندانه را بازگو و معرفی کنند.

امام جمعه کاشان،با استناد به این حدیث امام رضا(ع) که «هر کس نفس خود را محاسبه کند نجات یافته است و هر کس از محاکمه و محاسبه نفس خود غفلت کند گمراه می شود» افزود:تبیین آداب و اخلاق در زندگی، روابط والدین و فرزندان، همسران ارحام و رابطه انسان با ولایت بر اساس فرهنگ رضوی چراغ راه و مایه نجات و رستگاری انسان است.

تلاوت قرآن، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پخش صلوات خاصه امام‌رضا(ع)، اجرای نقاره‌زنی بصورت زنده توسط خادمان حرم امامزاده آقا علی‌عباس و محمد(ع)، نورافشانی، اجرای گروه سرود موسسه خادمین حضرت رضا(ع) ،اهدای شاخه گل به دختران، سخنرانی مدیر عامل موسسه و دبیر جشنواره، آیین پرچم‌گردانی پرچم گنبد سبزرضوی و برافراشتن آن در محل جشنواره از جمله برنامه‌های آیین افتتاحیه بود.

شایان ذکر است: جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان به همت موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان با رمز شهدای مدافع حرم و همزمان با پانزدهمین جشنواره بین‌المللی آه و آهو در 77 کشور جهان از سوم تا 13 مرداد (مطابق با اول ذی‌القعده میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) روز دختران تا 11 ذی‌القعده روز میلاد موفور السرور امام رضاعلیه‌السلام) در دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) دارالمومنین کاشان برگزارمی‌شود.

این جشنواره با همایش‌های آواها و نغمه‌های رضوی، طب رضوی، جشن کودکان رضوی،  انتظار و مهدویت، باب الجواد(ع) جشن نوجوانان رضوی، خانواده رضوی، بزرگداشت مقام

امامزادگان با حضور خادمین بقاع متبرکه شهرستان و توابع آن، جشن شب میلاد امام رضا(ع)  و جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی در مدت 11 شب از سوم تا سیزدهم مردادماه در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.