سخنگوی وزارت خارجه چین اقدامات آمریکا را تهدیدی برای امنیت ملی چین خواند.

پکن: آمریکا تهدیدی برای امنیت ملی چین استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از دیلی استار، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به رویارویی چند روز پیش دو جنگنده چینی با یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی بر فراز دریای چین شرقی، اظهار داشت اقدامات آمریکا در این منطقه، تهدیدی برای امنیت ملی چین به‌شمار می‌آید.

دو مقام آمریکایی روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کردند دو فروند جت جنگنده چینی اواخر هفته گذشته، یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکا را بر فراز دریای چین شرقی رهگیری کردند و یکی از آنها حتی به فاصله 91 متری هواپیمای جاسوسی آمریکایی نزدیک شد.

این مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، افزودند: گزارش های اولیه نشان حاکی از آن است که یکی از این جنگنده های چینی که از نوع «J - 10» بود روز یکشنبه گذشته به هواپیمای جاسوسی «EP-3 » آمریکا بسیار نزدیک شد و هواپیمای آمریکایی را وادار به تغییر مسیر کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) می‌گوید رویارویی روز یک‌شنبه و اقدام جنگنده‌های چینی در رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکایی خطرناک بوده است. اما وزیر دفاع چین اقدام جنگنده‌های چینی را قانونی، ضروری و حرفه‌ای خواند. این سخنگو از آمریکا خواست تحرکات نظامی خود را در منطقه متوقف کند.

لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، نیز اعلام کرد پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فرازی دریای چین شرقی کمکی به اعتماد میان دو کشور نمی‌کند و تهدیدی برای امنیت چین محسوب می‌شود.

حضور نظامی و اقدامت تحریک آمیز آمریکا در دریای جنوبی و همچنین، دریای چین شرقی باعث تشدید بیش از پیش تنش‌ها در  این منطقه پرمناقشه جهان شده است. پکن همواره با حضور نظامی آمریکا در این منطقه مخالف بوده و بارها  خواستار توقف تحرکات نظامی این کشور در این منطقه شده است. 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
واااا
آخرین اخبار