وزارت دفاع چین از هند درخواست کرد ضمن اجتناب از اقدامات تحریک آمیز، هر چه سریعتر نیروهای خود را از منطقه هیمالیا خارج کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، «وو کیان»، سخنگوی وزارت دفاع چین امروز (دوشنبه) از هند درخواست کرد هر چه زودتر نیروهای زمینی خود را از کوه‌های هیمالیا خارج کند و از انجام اقدامات تحریک آمیزی که ثبات و صلح منطقه را به خطر می اندازد، اجتناب کند.

وی در این بیانیه اعلام کرد: ما از هند درخواست می کنیم که هر چه زودتر نیروهای نظامی خود را که از مرز ما عبور کرده‌اند، از منطقه هیمالیا خارج کند؛ زیرا این یک پیش شرط برای حل اختلافات مرزی در این منطقه محسوب می شود.

او خاطرنشان کرد: برقراری صلح و آرامش و ایجاد ثبات در این منطقه مرزی در راستای منافع هر دو کشور است. ما از هند درخواست می کنیم که همه اقدامات لازم را برای جبران اشتباهات گذشته به کار بگیرد و از انجام اقدامات تحریک آمیز اجتناب کند و با اتحاد با چین، به حفظ صلح و آرامش در این منطقه مرزی کمک کند.

سخنگوی وزارت دفاع چین در پایان افزود: هند باید از توهمات غیرواقعی اجتناب کند؛ زیرا چین از حق حاکمیت، تمامیت ارضی و امنیت ملی خود دفاع خواهد کرد.

درگیری میان نیروهای چین و هند در بخشهای مختلف مرز 4057 کیلومتری دو کشور به طور روزانه اتفاق می افتد. در سال 1967، نیروهای ارتش آزادی بخش خلق چین دو بار در منطقه «سیکیم» در دامنه هیمالیا با نیروهای هندی درگیر شدند. منطقه سیکیم در سال 1975 به یکی از ایالت های هند تبدیل شد و چین به طور غیرمستقیم حاکمیت هند بر منطقه سیکیم را در سال 2003 پذیرفت با این شرط که هند نیز حاکمیت چین در منطقه تبت را به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام/

مناقشه جدید چین و هند در منطقه هیمالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار