در استان یزد 16 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و بیش از 350 آموزشگاه آزاد فعال وجود دارد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  علی آقاافضلی مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد بابیان اینکه بیکاری معضلی است که همه دولت‌ها با آن روبه‌‍رو بوده‌اند، گفت: یکی از دلایل بیکاری، نبود مهارت بین افراد جامعه به ویژه جوانان است، ما در مجموعه فنی و حرفه‌ای این آمادگی را داریم که توانایی مهارتی مورد نیاز افراد برای ورود به بازار کار را به آنها ارائه کنیم.

آقا افضلی در دیدار کارمندان فنی و حرفه‌ای استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه 6 مرداد به عنوان روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و هفته منتهی به این روز به نام هفته کارآفرینی نام گذاری شده، اظهار داشت: برای گرامیداشت این هفته برنامه‌های مختلفی در استان یزد برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام می‌توان به بازدید آزاد عموم مردم از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان، نمایشگاه دستاوردهای فنی و حرفه‌ای اشاره کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد با بیان اینکه در استان یزد 16 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و بیش از 350 آموزشگاه آزاد فعال وجود دارد، گفت: این مراکز سالانه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به متقاضیان ارائه می‌کند.

آقاافضلی خاطرنشان کرد: در کل سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بیش از 4 هزار حرفه و استاندارد آموزشی تدوین شده که در استان یزد حدود 400 حرفه قابلیت اجرا و آموزش برای متقاضیان دارد.

وی نیاز هر استان را مهمترین عامل برای انجام دوره‌های فنی و حرفه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع دولتی و خصوصی شش میلیون و 400 هزار نفر ساعت دوره در استان یزد برگزار شد که این میزان تقریبا معادل 33 هزار نفر دوره است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در 8 گروه آموزشی و به 9 قشر ارائه می‌شود، عنوان کرد: این هشت گروه شامل مراکز ثابت، تیم‌های سیار آموزشی، آموزش در روستاها، پادگان‌ها، زندان‌ها، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه شهرها، صنایع، اصناف و دانشگاه‌ها است.

آقاافضلی مخاطبین این آموزش‌ها را جوانان جویای کار، دانش‌آموزان، دانشجویان، افراد تحت پوشش بیمه بیکاری، سربازان در پادگان‌ها، نادمین در زندان‌ها، بانوان، معتادان بهبود یافته دانست.

وی گفت: ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت دوره آموزش فنی و حرفه‌ای معادل ۳۳ هزار نفر دوره در یزد برگزار شد.

انتهای پیام/ی

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان در 8 گروه آموزشی و به 9 قشر ارائه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.