وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در اراک از برنامه ریزی برای ایجاد یک میلیون شغل در کشور خبر داد.

برنامه ریزی برای ایجاد یک میلیون شغل در کشور / کمیته ویژه پیگیرمشکلات صنایع استان مرکزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در اراک گفت: امسال پیش بینی شده یک میلیون شغل در کشور ایجاد شود که از این تعداد ۴۰۰ هزار شغل از ناحیه رشد کلاسیک، ۶۰۰ هزار شغل از ناحیه رشد اشتغال فراگیر و طرح‌های ثبت و عرضه تقاضای کاردر قالب طرح کاج تامین می‌شود.

ربیعی افزود: از اختصاص منابع که برای اشتغال شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر و روستا‌ها دنبال می‌کنیم و  تقریبا ارزان قیمت است تصمیم داریم روستای بدون بیکار داشته باشیم.

وی اضافه کرد: براساس تفاهم امروز با استاندار مرکزی مقرر شد آموزش فنی‌وحرفه‌ای متناسب با مهارت منطقه در روستا‌ها مستقر شود وهمه روستاییان با مهارت شوند که استاندار این تصمیم را با تیم اقتصادی خود در روستا‌ها آغاز کرده و تجارب مطلوبی را در این زمینه به دست آورده است.

 

کمیته ویژه پیگیرمشکلات صنایع استان مرکزی


وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مسائل اقتصادی صنایع استان مرکزی ادامه داد: صنایع این استان درگیر مشکلات فراوانی بوده که بخشی از آن‌ها رفع شده، اما چند واحد بزرگ استان مرکزی با مشکل مواجه است که در حال پیگیری مشکلات آن‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: هیئت وزیران مشکلات این واحد‌ها را مورد بررسی قرار داد و کمیته‌های ویژه برای آن‌ها در نظر گرفت و درحال تنظیم مصوبه‌ای در دولت هستیم که بتوانیم این واحد‌ها را به چرخه تولید بازگردانیم که خرید محصولات توسط دستگاه‌های دولتی و حمایت و خریداری از محصولات کارخانه‌ها بخشی از این مصوبات است.

ربیعی افزود: در استان مرکزی حدود ۳۵ هزار نفر داوطلب بیکار داریم که می‌توانیم با این حجم از سرمایه‌گذاری و اقدامات نرخ بیکاری ۳ یا ۴ درصد را در استان داشته باشیم.

وی بابیان اینکه مبلغ 2 میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری  درحال بررسی است و پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نه چندان دور به استان مرکزی وارد شود بیان کرد: بیش از ۵۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در حال حاضر امضا شده که استان مرکزی را متحول می‌کند و فکر می‌کنیم در 2 سال آینده نرخ بیکاری این ستان به شدت پایین آید و تراز تجاری استان را مثبت‌تر می‌کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین در واکنش به حضورش در کابینه دولت دوازدهم گفت: هر جا که باشم خدمت می‌کنم و دلم می‌خواهد رنج مردم کشورم کمتر شود و مردم توانمندتر شوند و زندگی بهتری داشته باشند.

انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
چرا مشکل اشتغالزایی رفع نمیشه