روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس تعطیلی موزه پارس را تکذیب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با توجه به اخبار کذب منتشر شده پیرامون تعطیلی موزه پارس و با توجه به ضرورت آگاهی و شفاف سازی اذهان عمومی و به علت بیان اظهارات غیر کارشناسی، اعلام کرد: توضیحات ارائه شده از سوی کمسیون فرهنگی شورای شهر شیراز منطبق بر واقعیت نبوده و این اداره کل تصمیمی مبنی بر انتقال اشیا موزه پارس به مکان دیگر ندارد ولی اگر بنا به صلاحدید مدیران میراث فرهنگی تصمیمی بر انتقال اشیا موزه ای به مکان استاندارد تر گرفته شود موضوع به صورت عمومی اطلاع رسانی می شود و انجام آن هیچگونه منع قانونی نخواهد داشت.

این گزارش حاکی است، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با هدف حفاظت، نگهداری و معرفی اشیا تاریخی مکشوفه این استان در حال ساخت موزه منطقه ای استان فارس است که پس از اتمام عملیات اجرایی و تجهیز آن متناسب با استانداردهای بین المللی موزه ای، انتقال همه اشیا به آن مکان جزء برنامه های مصوب سازمان میراث فرهنگی است.

بر این اساس، آنچه مسلم است بنای عمارت کلاه فرنگی نه تنها تعطیل نخواهد شد بلکه همچون گذشته به عنوان یکی از بناهای نفیس موزه ای کشور در معرض دید علاقمندان و گردشگران خواهد بود.

این روابط عمومی اعلام کرد: مسئله تامل برانگیز در اخبار کذب منتشر شده این است که آیا حقیقتا کمسیون فرهنگی شورای شهر شیراز دغدغه داشتن موزه ای استاندارد در این شهر را دارد!؟ اگر چنین است آیا آقایان از دو بنای تاریخی تغییر کاربری داده شده در باغ جهان نما و باغ دلگشا به موزه ای که به مزایده برای بخش خصوصی گذاشته شده است و حمایت نکردن از مجموعه داران آن موزها برای نور پردازی، ویترین آرایی و نصب تهویه مناسب اطلاع دارند!؟ آقایانی که مدعی حفاظت از موزه پارس هستند چرا در طی این سال ها تلاشی برای تخصیص بودجه جهت ساخت موزه ای استاندارد در شهر شیراز نکرده اند!؟

بر این اساس، کمسیون فرهنگی شورای شهر شیراز در صورت داشتن نگرانی پیرامون مسائل فرهنگی و میراثی باید پاسخگوی اجرایی نشدن تفاهم نامه فی ما بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری شیراز آن هم در حضور معاون رئیس جمهور و در صحن علنی شورای شهر شیراز، در خصوص واگذاری ۲۷ خانه تاریخی در بافت فرهنگی تاریخی شیراز به شهرداری برای تغییر کاربری به تاسیسات گردشگری که از امضا تفاهم نامه بیش از ۲ سال و از امضای قرارداد حدود ۱۰ ماه می گذرد باشند!!

انتهای پیام/ن

توضیحات ارائه شده از سوی کمسیون فرهنگی شورای شهر شیراز در خصوص تعطیلی موزه پارس منطبق بر واقعیت نیست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.