مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: همایش هزاره باباطاهر با هدف تجلیل و تکریم این شخصیت علمی و ادبی اسفندماه امسال در همدان برگزار می شود.

همدان، میزبان همایش هزاره باباطاهر می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فاضل عبادی در نشست برنامه ریزی برای برگزاری آیین همایش هزاره باباطاهر همدانی افزود: همایش هزاره باباطاهر با هدف بزرگداشت منزلت علمی و ادبی و بررسی جایگاه رباعی و دوبیتی در کشور و تجلیل از دو بیتی سرایان، نهم و دهم اسفندماه امسال برگزار می شود.

وی اضافه کرد: مسئولیت علمی این برنامه به دانشگاه بوعلی سینا همدان واگذار شده که پیشنهاد می شود ستادی در این زمینه با ریاست استاندار همدان تشکیل شود.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر نامگذاری یک روز از سال به نام باباطاهر از سوی شورای انقلاب فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان برگزاری نمایشگاه مفاخر، انتشار تمبر یادبود، تهیه فیلم مستند، تهیه و نصب تندیس باباطاهر در میدان باباطاهر را از برنامه های همایش هزاره باباطاهر برشمرد.

عبادی تاکید کرد: در حوزه تکریم مفاخر، معرفی آنها به نسل جوان و تقویت هویت فرهنگی و ملی ، برنامه های خوبی در دولت یازدهم در استان همدان برگزار شده است.

وی بیان کرد: یکی از ابتکارات فرهنگی همدان در حوزه مفاخر، نامگذاری سال ها به نام مفاخر و بزرگان این استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان یادآوری کرد: سال 94 به نام میر سیدعلی همدانی، سال 95 سید جمالدین اسدآبادی و سال 96 به نام باباطاهر نامگذاری شده که این اقدام یک کار بی نظیر است.

عبادی با ذکر اینکه نامگذاری فرهنگی در دیگر استانهای کشور نداریم اظهار کرد: یکی از ویژگی های استان همدان فراوانی مفاخر است و تاکنون جشنواره ها و همایش های بزرگی در قالب اردیبهشت مفاخر برای این افراد برگزار شده است.

وی گفت: در برنامه اردیبهشت مفاخر از نخبگان و افرادی نظیر پرویز اذکایی، جواد محقق و آیت الله احمد احمدی در حوزه شعر و ادب و حکمت تجلیل و تکریم به عمل آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نامگذاری فرهنگی را کار ارزشمندی دانست افزود: برنامه های جامعی برای تقویت هویت فرهنگی و شناساندن شخصیت ها در این استان در حال برگزاری است.

وی گفت: در سالی که به نام باباطاهر نامگذاری شده تاکنون برنامه های زیادی انجام شده که برای نمونه می توان برگزاری برنامه روز همدان در اردیبهشت ماه با حضور اهالی فرهنگ و هنر و برنامه شعر خوانی در خرداد ماه را مثال زد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: علاوه بر این هشتم مردادماه امسال برنامه دو بیتی و رباعی و 27 شهریور امسال به مناسبت شعر و ادب برنامه هایی با همکاری تشکل های فرهنگی برگزار می شود.

انتهای پیام/ د

تجلیل و تکریم شخصیت علمی و ادبی باباطاهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.