نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان کتاب کلمات قصار باباطاهر» را از ارزشمندترین کتاب‌های جهان تشیع دانست و خواستار تجدید چاپ این کتاب شد.

کلمات قصار باباطاهر از ارزشمندترین کتاب‌های جهان تشیع استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در مراسم «روز همدان و باباطاهر» که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، اظهار کرد: «کلمات قصار باباطاهر» یکی از ارزشمندترین کتاب‌های جهان تشیع است و چند نفر از بزرگان از جمله عین‌القضات همدانی، برای این کتاب شرح نوشته‌اند.

وی با بیان اینکه این کتاب را بدون داشتن استاد، نمی‌توان به خوبی درک کرد، خطاب به معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنده این کتاب را دارم، اما تقاضا می‌کنم این کتاب تجدید چاپ شود.

آیت‌الله محمدی مفاخر را شناسنامه هر ملت عنوان کرد و افزود: در قرن اخیر آل سعود همه آثار ارزشی سرزمین وحی را از بین بردند؛ اما بحمدالله به همه مفاخر و داشته‌های کشور ما در زمینه های مختلف توجه می‌شود و نمونه آن نامگذاری امسال به نام عارف بزرگ «باباطاهر» است.

 نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در زمان حکومت طاغوت بسیاری از کتب خطی و ارزشمند ایران، از کشور خارج شد، تأکید کرد: تمدن غربی و ضد بشری، تمدن غنی ما را زیر سوال می‌برد و صیانت از این تمدن وظیفه همه ماست.

نی‌نوازی و دوبیتی خوانی، رونمایی از کتاب و ارائه مقاله‌‌ای در زمینه زندگی‌نامه و آثار «باباطاهر» توسط استاد پرویز اذکایی از دیگر بخش های این برنامه بود.
 
انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.