مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش آمار تولید و انتشار کتاب در استان خبر داد.

افزایش آمار تولید و چاپ کتاب در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فاضل عبادی در مراسم «روز همدان و باباطاهر» در نمایشگاه بین المللی تهران اظهار داشت: در راستای تسهیل روند چاپ کتاب، صدور مجوزهای این حوزه از سال گذشته به استان واگذار شد و در این مدت شاهد رشد آمار این بخش بودیم.

وی با تأکید براینکه همدان در حوزه کتاب و کتابخوانی رتبه ٦ کشوری را داراست، افزود: فرهنگ دوستی از دیرباز در بین مردم این دیار نهادینه شده و کثرت مفاخر در زمینه‌های مختلف گواه بر این سخن است.

عبادی ادامه داد: همدان، شهری با قدمت چندین هزار ساله است که برخی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و تمدنی در این مرز و بوم اتفاق افتاده و این شهر را به نگین درخشان فرهنگ و تمدن تبدیل کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر وجود بیش از یک هزار و ٧٠٠ اثر فرهنگی و تاریخی در استان، گفت: خرسندیم که در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهرانی فرصتی فراهم شد تا به معرفی بیشتر همدان بپردازیم.

عبادی از نامگذاری فرهنگی سالانه در همدان خبر داد و اظهار کرد: امسال در همدان به نام «باباطاهر» نامگذاری شده و هدف از این اقدام معرفی مفاخر به نسل‌های جدید است؛ علاوه بر این هرسال در سطح استان و شهرستان‌ها هم مراسم نکوداشت برای مفاخر در قید حیات برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.