«گلستان آهنگ» از موسیقی علی آباد کتول می‌گوید

مجموعه «گلستان آهنگ» مقام های موسیقی علی آباد کتول را بررسی می کند.

«گلستان آهنگ» از موسیقی علی آباد کتول می‌گویدهوشنگ جاوید نویسنده، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کتاب های منتشر شده اش گفت: کتابم با عنوان «میراث پهلوانی در خراسان» و «فرهنگ موسیقی کار در ایران» توسط انتشارات سوره مهر منتشر و در بازار کتاب عرضه شد. به تازگی مجموعه پژوهشی ام در زمینه موسیقی به صورت صوتی در بازار نشر عرضه خواهد شد.

وی افزود: در مجموعه پژوهشی‌ام در زمینه موسیقی با عنوان «گلستان آهنگ»، مقام های موسیقی علی آباد کتول را که ویژه دو تار است، بیان می کنم. این مجموعه را به کمک حوزه هنری استان گلستان آماده کرده ام. منتظر هستیم رونمایی آن انجام شود. سپس این مجموعه را در بازار عرضه خواهیم کرد.

این نویسنده با اشاره به نوازنده مجموعه « گلستان آهنگ » اظهار داشت: نوازنده تار مجموعه گلستان آهنگ سید احمد حسینی است که در سریال پایتخت،نوازندگی دو تار را برعهده داشت. این مجموعه در مرداد ماه سال جاری رونمایی خواهد شد.

گفتنی است؛ هوشنگ جاوید در کتابش با عنوان میراث پهلوانی در خراسان » به مسئله پهلوانی در این استان می پردازد و تاریخچه آن را بیان می کند. او همچنین در کتاب دیگرش با عنوان «فرهنگ موسیقی کار در ایران» به سراغ موسیقی کار و نغمه هایی که در حین کار کردن در ایران خوانده می شد، می رود و فرهنگ این نوع موسیقی را در ایران در کتاب خود آورده است.

از این نویسنده تا کنون کتاب های دیگری مانند « نقش زن در موسیقی مناطق ایران»، «موسیقی آیینی قوم ترکمن، سیری بر جایگاه اهل بیت»، « آشنایی با موسیقی مناطق و نواحی ایران»، «موسیقی رمضان در ایران »، «برند ستایش در ایران»، «موسیقی رسانه»، « آخرین خنیاگر( شرح حال زندگی حاج قربان سلیمانی)»و «مناقب‌خوانی، موسیقی قدسی مذهبی و آیینی ایران» را منتشر کرده است.

 

انتهای پيام/

 

كتاب‌هايی جديد از هوشنگ جاويد منتشر می شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.