طرح کرامت خون در ایام دهه کرامت و هفته ملی اهدای خون از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) در خراسان رضوی اجرا می‌شود.

اجرای طرح کرامت خون در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ دکتر حمیدرضا اسلامی مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه خون‌رسانی به ۵۸ بیمارستان خصوصی و  دولتی در سطح خراسان رضوی انجام می شود گفت: به منظور گسترش زمینه دریافت خون های اهدایی، پایگاه‌های اهدای خون در سطح استان رو به افزایش است و به زودی پایگاه اهدای خون تربت جام افتتاح می‌شود و کار ساخت پایگاه اهدای خون کاشمر هم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ۹۴ درصد اهداکنندگان خراسان رضوی مرد و ۶ درصد زن هستند، افزود: یک باور غلط در بانوان به وجود آمده که خون‌دادن برای سلامتی‌شان مضر است، در صورتیکه میانگین جهانی اهدای خون ۶۰ درصد آقا و ۴۰ درصد خانم هستند و باید این باور غلط اصلاح شود و در این مسیر رسانه‌ها رسالت بزرگی بر دوش دارند.

اسلامی گفت: بیشترین خون‌رسانی در بیمارستان‌های دولتی به بیمارستان‌های امام رضا(ع)، قائم(عج)، فوق تخصصی کودکان دکتر شیخ، کلینیک سرور، واسعی سبزوار، هاشمی‌نژاد، امدادی، دکتر شریعتی، ۲۲ بهمن نیشابور و سجادیه تربت جام بوده است.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی افزود: خراسان رضوی جزو برترین استان‌های تولیدکننده خون و فرآورده‌خونی بوده و این استان پس از استان‌های تهران و فارس در جایگاه سوم کشور در این زمینه بوده است.

انتهای پیام// م.م

افزایش پایگاه های اهدای خون در خراسان رضوی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.