رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی بر توجه و تلاش مسوولان برای راه‌اندازی جاده سلامت در همه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سردار امیر علی مجدآرا در نشست مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های همگانی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: تمامی تلاش خود را برای توسعه ورزش همگانی میان مردم انجام خواهیم داد.

رئس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به تدوین سند تحول، تعالی و آینده‌نگری، خاطرنشان کرد: این سند در دو جلد کتاب تدوین شده که جلد اول آن در اختیار هیات‌های ورزشی استان‌ها قرار گرفته شده و جلد دوم آن نیز آماده بوده و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این سند به عنوان ثقل و مرکز ورزش‌های همگانی در سطح کشور است، تصریح کرد: بیش از هفت هزار نفر ساعت متشکل از متخصصان و کارشناسان حوزه ورزش این کتاب را تهیه و دستورالعمل‌های لازم برای توسعه ورزش همگانی را در آن آورده‌اند.

این مسوول تشکیل شورای ورزش و پیگیری برای تحقق سند تحول ورزش همگانی را از رسالت‌های مهم هیات‌های ورزش همگانی در هر استان عنوان کرد و بیان داشت: این شورا در هر استان به ریاست استاندار برگزار شده و کارهایی صورت گرفته است.

مجدآرا ضمن تقدیر از اقدامات شایسته و مطلوب هیات ورزش‌های همگانی کهگیلویه و بویراحمد این اقدامات را قابل تقدیر دانست و گفت: هیات ورزش‌های همگانی این استان توانست با اجرای برنامه‌های مطلوب و موثر رتبه عالی را در میان استان‌های سراسر کشور کسب کند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در ادامه راه‌اندازی جاده سلامت در استان‌ها را اقدامی موثر و مهم برای توسعه ورزش همگانی میان مردم دانست و بر توجه و تلاش مسوولان برای راه‌اندازی جاده سلامت در همه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.

وی، خاطرنشان کرد: این جاده باید در مناطقی که رودخانه، درخت و جنگل وجود دارد راه‌اندازی شود تا مردم بتوانند به راحتی نیازهای حرکتی خود را در این مسیر را رفع کنند.

این مسوول فدراسیون ورزش‌های همگانی را از فدراسیون‌های موفق در کشور دانست و گفت: این فدراسیون تاکنون توانسته رتبه نخست را در بخش‌های مختلفی مانند کارآفرینی، آمار سازمان‌یافته، بانوان و آموزش کسب کند ضمن اینکه در فدراسیون جهانی به عنوان کشور پیشرو در ورزش‌های همگانی شناخته شده و در تشکیلات جهانی و غرب آسیا نیز نمایندگی‌های خوبی را گرفته‌ایم.

مجدآرا در بخش دیگری از سخنان خود به نقش موثر بانوان در راستای توسعه ورزش همگانی در میان مردم اشاره کرد و یادآور شد: شعار امسال فدراسیون ورزش‌های همگانی «مادران عمود خیمه ورزش همگانی» است.

وی، تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون در فصل تابستان به سر می‌بریم، گفت: مادران می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و فرزندان خود را برای پر کردن اوقات فراغت به سمت ورزش سوق دهند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی از وجود حدود 60 رشته و کمیته ورزشی در این فدراسیون خبر داد و گفت: در تلاشیم تا پایان سند چشم‌انداز 20 ساله تعداد رشته‌ها و ورزشکاران این فدراسیون را افزایش دهیم.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر 21 درصد مردم در ورزش‌های همگانی شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا سال 1404 تعداد افراد شرکت‌کننده در این ورزش را افزایش داده و آنرا به 50 درصد برسانیم.

انتهای پیام/غ

شرکت 21 درصد مردم در ورزش‌های همگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.