جلسه ديدار مجمع نمايندگان استان گلستان با معاون اول رييس جمهور عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد.

دولت بدنبال اجراي طرح راه آهن گرگان ـ مشهد استبه گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری در این جلسه با بیان اینكه استان گلستان استانی ویژه و پراهمیت برای كشور است، گفت: استان گلستان در برخی زمینه ها سرآمد است و وجود اقوام مختلف در این استان مثل رنگین كمانی زیبا از همزیستی مسالمت آمیز و صمیمانه می تواند بعنوان الگویی در داخل و خارج از كشور مطرح باشد.

معاون اول رییس جمهور افزود: مردم استان گلستان دارای سابقه درخشان فرهنگی و سیاسی و مردمی موقعیت شناس هستند كه در انتخابات اخیر نیز هوشمندانه به صحنه آمدند.

وی همچنین استان گلستان را یكی از استان های پراهمیت در زمینه كشاورزی برشمرد و بر لزوم رفع موانع پیش روی توسعه كشاورزی و تبدیل شیوه های سنتی كشاورزی به روش های نوین در این استان تاكید كرد.

جهانگیری اظهار داشت: استان گلستان یكی از استان های مهم مرزی كشور است و با توجه به رویكرد جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت روابط با كشور تركمنستان، استان گلستان می تواند نقش مهم و تعیین كننده ای در این زمینه ایفا كند و از فرصت هم مرز بودن با این كشور همسایه برای توسعه اقصادی استفاده كند.

معاون اول رییس جمهور با تاكید بر اینكه استان های مرزی باید از فرصت مرز به بهترین نحو ممكن استفاده كنند، خاطر نشان كرد: مرز یكی از مهمترین فرصت ها برای توسعه است اما متاسفانه گاهی به مرز بعنوان زمینه تهدید و قاچاق نگریسته می شود كه این رویكرد حتما باید اصلاح شود.

وی دریا را از دیگر ظرفیت ها و مزیت های استان گلستان دانست و تصریح كرد: برای تحول و ترقی استان گلستان باید طرح ها و برنامه های توسعه‌ای مبتنی بر ظرفیت های استان نظیر دریا، مرز و كشاورزی تدوین و اجرایی شود.

جهانگیری همچنین با اشاره به لایحه دولت در خصوص ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در استان گلستان، گفت: با وجود برخی مخالفت ها، دولت لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون را تصویب و به مجلس شورای اسلامی تقدیم كرد اما متاسفانه در تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد در 7 استان مرزی محروم كشور كم لطفی شد و تصویب این لایحه تا كنون به تأخیر افتاده است.

معاون اول رییس جمهور از جزیره آشوراده بعنوان یكی دیگر از امتیازات استان گلستان نام برد و افزود: جزیره آشوراده از ظرفیت ها و امتیازات مهمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است و باید با رعایت مسائل زیست محیطی به یكی از مناطق گردشگری كشور تبدیل شود.

وی  بیان داشت:  طرح راه آهن گرگان ـ مشهد از دستور كار دولت خارج نشده و دولت همچنان به دنبال اجرای این پروژه است.

جهانگیری همچنین با اشاره به دغدغه نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر فقدان آب شرب مناسب در برخی روستاهای شرق استان، افزود: براساس گزارش ها، 46 درصد جمعیت استان گلستان در روستاها زندگی می كنند و لازم است استان گلستان بتواند متناسب با جمعیت روستایی، سهم خود را از منابع مالی كه برای تامین آب روستاییان كشور تخصیص داده می شود، دریافت كند.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری مختلف استان گلستان، گفت: دیوار دفاعی اسكندر در استان گلستان می تواند یكی از جاذبه های مهم گردشگری در این استان باشد كه لازم است سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری با نگاه ویژه این موضوع را پیگیری كند.

وی همچنین به تصمیم اخیر دولت مبنی بر استفاده 30 درصدی از ظرفیت زنان و جوانان در انتصاب مدیران دولت اشاره كرد و گفت: باید از ظرفیت اقوام مختلف نیز در مدیریت ها استفاده شود و نباید كسی كه از شایستگی و توانمندی برخوردار است به دلیل اینكه جزو اقوام و مذاهب دیگر بشمار می رود از فرصت مدیریتی محروم گردد.

جهانگیری از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست اصلی ترین مسائل استان گلستان نظیر كشاورزی، تأمین آب روستاییان، استفاده از فرصت مرز و دریا و توسعه گردشگری در استان را با جدیت پیگیری و جلساتی در این خصوص با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط و نمایندگان استان برگزار كند.

استاندار گلستان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت استان و میزان اجرای مصوبات سفرهای رییس جمهور به این استان ارائه كرد و خواستار صدور مجوز هر چه سریعتر برای ایجاد منطقه گردشگری در جزیره آشوراده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست شد.

نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی هم هر كدام در سخنانی ضمن تاكید بر همراهی با دولت در جهت خدمت رسانی به مردم اصلی ترین مسائل و مهمترین چالش های استان نظیر تأمین آب شرب روستاییان، توسعه كشاورزی، اشتغال و وضعیت معیشتی مردم و استفاده از ظرفیت های اقوام مختلف در استان تشریح كردند و خواستار توجه هرچه بیشتر دولت به استان گلستان شدند.

انتهای پیام /

 دیوار دفاعی اسكندر در استان گلستان  یكی از جاذبه های مهم گردشگری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
واقعا چرا حرف بدون عمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
با جایگزینی احداث راه آهن به جای ساخت اتوبانها و جاده های جدید در سراسر کشور هم در مصرف بنزین صرفه جویی میشود و هم از تلفات جاده ای و مرگ و میر روزافزون هموطنان ایرانی کاسته میشود
واقعا چرا در ایران هیچ دولتی بر روی راه آهن سرمایه گذاری کلان نکرده است
آخرین اخبار