۲۳ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی بیماران مبتلا به اعتیاد در استان تخصیص یافته است.

توانمند سازی معتادان بهبود یافته، اولویت بهزیستیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمید رضا الوند ،مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه این اعتبارات در مقایسه با سنوات قبل سه برابر افزایش داشته است گفت: قرار است با بهره گیری از این اعتبار،  اشتغال پایدار دو هزار نفر از مددجویان فراهم شود.

وی افزود: تسهیلات اشتغالزایی به بهبودیافتگان از اعتیاد براساس مهارتهای حرفه‌ای اعطا می‌شود و بر این اساس تسهیلات خوداشتغالی بین پنج تا ۱۵ میلیون تومان و تسهیلات ۱۵ تا ۷۵ میلیون تومان برای افرادی که به صورت کارآفرمایی و دارای طرح‌های بازار محور هستند، اختصاص می‌یابد.

بنا بر تحقیقات کارشناسان ، بیش از ۸۰ در صد بیماران مبتلا به اعتیاد در سال نخست پس از بهبودی، به دلیل نداشتن توانمندی اقتصادی و فراهم نبودن زمینه اشتغال دوباره به چنگال اعتیاد می افتند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۴۱ مرکز ترک اعتیاد در سطح استان افزود: این مراکز دارای استانداردهای لازم و مجوز هستند.

هم اکنون دو مرکز ترک اعتیاد ویژه بانوان در شهرستان‌های همدان و نهاوند فعال است که بنا بر اعلام بهزیستی استان، سه ماهه نخست امسال ۱۱۰ معتاد زن در این مراکز پذیرش شدند .

حمید رضا الوند با بیان اینکه توانمندسازی بهبودیافتگان از اعتیاد در اولویت برنامه های بهزیستی است، افزود: توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی و آماده‌سازی شغلی بهبودیافتگان از مؤلفه‌های اصلی برنامه توانمندسازی بهزیستی است.

انتهای پیام/ ش

توانمند سازی معتادان بهبود یافته

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.