نماینده مردم بیرجند در مجلس گفت: با توسعه ی رشته های فنی و حرفه ای کاهش قابل ملاحظه ای در نرخ بیکاری مشاهده خواهیم کرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ حجت‌الاسلام عبادی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس ظهر امروز در بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان خوسف گفت: آمارها نشان می‌دهد 49 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند و این در حالی است که رئیس فنی و حرفه‌ای اعلام کرده در برخی رشته‌های فنی و حرفه‌ای حتی یک فرد بیکار هم نداریم.

وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای کار بسیار مهم و حیاتی را در کشور انجام می‌دهد، افزود:بحران اشتغال در کشور تنها با گسترش آموزش رشته های فنی و حرفه ای و رواج صنایع دستی در روستا ها امکان پذیر است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با بیان اینکه مردم باید بیشتر با فنی و حرفه‌ای آشنا شوند، گفت: در حال حاضر روستاهای ما دچار خشکسالی و مشکل در کشاورزی هستند که در این راستا بهترین راه این است که صنایع دستی در روستاها رونق پیدا کند و مردم بیشتر به سمت صنایع دستی بروند.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه باید به فکر جایگزین در بخش کشاورزی باشیم، افزود: یکی از این جایگزین‌ها توسعه فنی و حرفه‌ای و آموزش صنایع دستی است.

وی با بیان اینکه کار خوبی که دولت در زمینه اشتغال انجام داد تصویب لایحه اشتغال برای روستاها و شهرهای زیر10 هزار نفر بود که در این راستا یک 1.5 میلیارد دلار برای اشتغال روستائیان به تصویب مجلس رسید، افزود: عمده این موارد برای شهرها و روستاهای محروم است و این مصوبه بسیار خوبی است که انجام شد.
انتهای پیام/ب

بیکاری 49 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.