مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: اقتصاد تنها دلیل بیکاری نیست.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بیرجند؛ مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران و برادران گفت: همه دلایل بیکاری اقتصاد نیست و بخش بزرگ آن به خودمان برمی گردد زیرا که همه ما فرزندان مان را برای ریاست تربیت می کنیم و هیچ گاه با واقعیت های جامعه و توان فرزندمان رو به رو نمی شویم.

محمودی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه ای یک فرصت است برای همه خانواده هایی که به فکر آینده ی فرزندانشان هستند،افزود: آماده سازی نسل نوجوان و جوان برای ورود به بازار کار، محور برنامه های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای است که نقش مؤثر و بازدارنده ای در کاهش چالش های اجتماعی دارد.

وی با اشاره به کارکرد های آموزش فنی و حرفه ای در این زمینه گفت: ارائه رایگان آموزش ها با بهره گیری از بروزترین روش ها و تجهیزات آموزشی و حتی تأمین خوابگاه و غذا،اتمام حجت دولت برای کسانی است که از نعمت سلامتی برخوردارند و به دنبال کسب روزی حلال هستند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود:امروزه به مدد گسترش و افزایش مراکز آموزش عالی،خیلی از فارغ التحصیلان جویای کار دارای مدارک تحصیلی عالیه و بنا به یک باور غلط و مشکل آفرین همه منتظر آگهی های استخدام یا لابی گری برای ورود به سیستم اداری هستند که ممکن نیست.

محمودی با بیان اینکه والدین و معلمان محترم باید به این مهم توجه داشته باشند و نوجوانان را برای کارآفرینی آماده کنند،گفت: امروز می بایست والدین به فکر اشتغال فرزندانشان باشند و آنان را از نظر شخصیتی برای ورود به بازار کار آماده کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در این بازدید با اشاره به اهمیت آموزش فنی و حرفه ای افزود:اداره کل آموزش فنی و حرفه ای متولی آموزشهای مهارتی بین سطوح تحصیلی در سطح استان است و فعالیتهای خود را با هدف تربیت نیروی کار ماهر ، نیمه ماهر و ارتقاء مهارت نیروی کار شاغل در دو بخش دولتی و غیر دولتی انجام می دهد.

خوشآیند با اشاره به اهمیت آموزش فنی و حرفه ای در کاهش معضلات اجتماعی گفت: با اجرای دوره های آموزشی در محلات هدف و بافت های فرسوده در پی کاهش آسیب در این مناطق هستیم که از ابتدای سال جاری 162 نفر در این مناطق آموزش های مهارتی را فرا گرفته اند.


اقتصاد تنها دلیل بیکاری نیست+تصاویر


اقتصاد تنها دلیل بیکاری نیست+تصاویر


اقتصاد تنها دلیل بیکاری نیست+تصاویر


اقتصاد تنها دلیل بیکاری نیست+تصاویر

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار